måndag, december 11, 2006

Telia igen

Jag berättade i början av den här månanden om att Telia stängde mitt telefonabonnemang för att dom inte fått kontraktet som jag skrev på i deras butik. Eftersom jag skrev på kontrakt när jag öppnade abonnemanget har antingen Telia-butiken slarvat med att skicka in det eller så har stället på Telia som skulle ha det slarvat bort det.
För en och enhalv vecka sen skulle dom skicka ut ett nytt kotrakt som jag skulle skriva på. Idag stängdes telefonen av igen för att jag inte hade skrivit på och skickat in ett kontrakt jag inte har fått.
Efter lite pratade i med dom öppnades abonnemanget och dom sa att dom skulle skicka ett nytt kontrakt idag.
Är det ett skämt? Fortsättning följer säkert...

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha, vad lustigt!

Jag vet varför ditt kontrakt aldrig blir godtaget av Telia. Det är nämligen så att - eftersom vegetarianer av naturen är opålitliga - vegetarianer inte anses ha rättshandlingsförmåga.

Men ta´t lugnt, Therese! Eftersom jag äter kött kan jag agera som din förvaltare och teckna ett teliakontrakt för din räkning.

6:05 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - tack, men känns det oey för dig att agera förvaltare åt en "opålitlig" vegetarian?

7:12 em  
Anonymous Anonym said...

Njae, det känns inte "okey" - men låt gå.

9:48 em  
Anonymous Anonym said...

Tänk vad skönt det skulle vara om varje enskild individ på Telia kunde ta lite ansvar. Det är för djävla dåligt att de inte har koll på saker och ting.

6:58 fm  
Blogger Thérèse said...

Niklas - vad snällt , jag hör av mig nästa gång telia krånglar.

Shadow - ja , det är för jäkligt. Jag har gjot allt jag ska , skrivit på det dom ville ha påskrivet men ändå stulardom för att dom har slarvt med mitt kontrakt. Det är också väldigt iriterade att utan förvarning få telefonen avstängd

7:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Usch, ledsen att det krånglar. Hör av dig till mig om det fortsätter, så ska jag fixa det.

8:12 fm  
Blogger Thérèse said...

Johanna - tack , blir det mer krångel så hör ag av mig.

5:09 em  
Anonymous Anonym said...

Therese, då föreslår jag att du slutar med ditt allvarligaste och svåraste krångel; ditt selektiva kostval.

5:31 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - Du ska ju bjuda mig på fisk-middag. Då finns det ju en möjlighet att jag tycker det är så gott att jag får sug efter mera och släpper det där med veg.

7:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home