Telia
Jag har betalat teleräkningen i tid och inte blivit förvarnad att mitt abonnemang skulle stängas. Efter drygt en timme i telefonkö hos Telia kom jag fram till en kvinna som sa att hon kunde se att mitt abonnemang var stängt men inte varför och att hon inte kunde hjälpa mig utan kopplade mig vidare. Efter en kvart i en ny telefonkö fick jag veta att har man ett nytt telefonabonnemang ska Telia skicka ett avtal till mig som jag ska skriva under och skicka in inom en viss tid annars stängs abonnemanget.
Fast Telia hade inte skickat ut något avtal till mig innan dom stängde abonnemanget. Eftersom jag hade öppnat abonnemanget i en Telia-butik hade jag skrivit under avtalet direkt i butiken. Hon jag pratade med ville veta om jag var säker på att jag varit inne i en Telia-butik och skaffat mitt abonnemang. När jag flera gånger hävdade att jag var helt säker , sa vilket datum och i vilken butik så sa hon att dom kanske hade något papper någonstans. Hon skulle leta men för säkerhets skull skicka ut ett nytt avtal till mig , för det gjorde väl inte mig något om jag skrev på det två gånger sa hon.
Sen öppnades faktiskt mitt abonnemang på några minuter och har fungerat som vanligt. Fast känslan att Telia är lite krångliga och struliga vill inte riktigt släppa.
För övrigt verkar det vara en bra julkalender på TV i år. Mina barn verkligen älskar den. Vet inte om adventskalender på TV är typiskt svenskt men i Spanien fanns det inte. Så i år är första gången min femåriga dotter verkligen tittar med intresse och öppnar luckor. Innan vi flyttade till Spanien var hon lite för liten för att vara intresserad.
25 Comments:
Nä jag tycker inte adventskalendern verkar bra, ty hanlingen har inte ett kötttema.
Jag håller med om att Telia är krångliga, precis som de flesta företag.
Endast ett fåtal företag håller en hög klass. Då tänker jag närmast på Scan, Charkman m fl.
Mina barn på 8 och 10 år älskar den också! den passar tydligen både mindre och större barn vilket är jättekul. Jo det kan säkert stämma att adventskalendern på TV är ett svenskt fenomen. Jag tycker att det är en jättemysig tradition, minns med glädje den spänning och förväntan man kände inför den när man var liten.
Det ligger nåt i det Niklas säger: att många företag krånglar. Man blir kopplad hit och dit och ens ärende verkar inte vara "någons bord". Eller så får man sköta "koppleriet" själv också genom att trycka en siffra för det ena och och en annan för det tredje tills man är helt vansinnig och gör nästan vad som helst för att komma fram till en människa.
Mitt favvisföretag är Melanders fisk, haha!
Jag måste faktiskt för en gångs skull försvara Telia (och jag jobbar inte där) när det har krånglat med mobil eller fasttelefon har de varit såååå hjälpsamma!
Advenskalender på TV har jag endast sett här i Sverige. Inte i Frankrike och itne i Tyskland...
Och jag jobbar på Telia och jag vill försvara dem. :) Okej, nu är jag inte anställd av Telia och jag har trots allt inte svarat på kundtjänsten på en månad... MEN, jag har uppfattningen om att personalen i butikerna är ganska okunniga vad gäller fasta abonnemang. De har mer koll på mobiler skulle jag tro. Då är det bättre att prata med 90200. Jag tror att du hade otur med butiken. De måste ha glömt att ta itu med ditt kontrakt, eller vad det nu skulle kunna vara...
Hoppas det löser sig i alla fall!
Niklas - Om TV gjorde en adventskalender om kött och slakterier skulle säkert fler barn bli vegetarianer.
Becka - det lilla jag ar sett tycker jag inte varit s märkvärdigt men som sag jag har sett väldigt lite. Mina barn älskar den och siter klistrade framför TV.
Pumans dotter - jag håller med , man blir ju helt galen av at sitta i telefonköer och knappa sig fram. Sånt fanns inte i Spanien. Jag har aldrig hört talas om Melanders fisk ;)
Lugnetetc - visst dom var trevliga och hjälpsamma när jag till slut kom fram och alla kan ju göra misstag. Jag tycker väl inte direkt illa om telia.Blev bara lite störd av det här strulet
Johanna - Domflesta ringer troligen 90200 öppnar abonnemang och får då kontrakt hemskickat , jag skrev ju på i en affär. Säkert något som inte funkat där med att skicka iväg kontraktet. Om det du säger stämer tycker jag det är dåligt att dom i affärerna har dålig koll å fast telefoni. Vet du förresten vad det kostar att ringa 90200? Jag hoppas det är ett sånt där billigt numme annars oroar jag mig för nästa mobilräkning
Thérèse, det där med Melanders fisk var mest ett skämt... men de finns på riktigt. De har en restaurang med supergod fisk i Söderhallarna, så om du (mot förmodan?) någon dag skulle känna för att äta havets läckerheter, ska du boka bord där!
Pumans dtter -tack för tipset. Jag kanske ska gå dit om jag ska bli seriös fiskätare. Ingen vekar ju bjuda mig på fiskmddag (lunch går också bra) och jag känner mig tveksam till hur jag på egen hand ska tillaga fisk
SÄKERT, Therese...
Du vet mycket väl att det skulle bli en toppenkalender - och att barn och ungdomars intresse för hederliga korvar och pölsa skulle väckas!!!
Vidare såg jag att du höll med "Pumans Dotter", som i sin tur var av samma åsikt som jag!
Ha!
Följaktligen anser du - likväl som jag - att Scan och Charkman är kvalitetsföretag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag vill till Melanders fisk!
Men JAG ska ju bjuda dig på fisk, Therese!!!!!!!
Du skall få dina fiskar varma, Therese!
Ett löjans skimmer faller över dutt kostval som vegetarian!
Det är synnerligen skumt att vara veg - There´s something fishy about it...
Har du gäddhäng?
Eller är du en lipsill?
Hajar du?
Är du valhänt?
Torsk?
Ibland är du malande i ditt skrivande.
Kristen - eller sik?
Hal som en ål...
Niklas - oj det var många kommentarer ... men det är alltid trevligt , jag tjatar ju ständigt om att jag gillar kommentrer. Trevligt att du sa bjuda mig på fisk. Det serjag fram emot. Om du också vill till Melandrs fisk kan du väl bjuda mig på fisk där? Kanske dyrare än att tillaga fisken hemma men det kan det väl vara värt om du får se en vgetarian äta fisk-
Att ringa 90200 från fast telefon är gratis. Från mobil kostar det nog som ett vanligt samtal. Ett tips är att ringa 90350 om du ringer från mobilen, för det är mobilkundtjänsten och då är det gratis, så kan du alltid be att bli kopplad till fasta kundtjänsten... och detta har jag inte sagt. ;)
Idag skriver man ofta inte på kontrakt, utan man bekräftar abonnemanget via ett telefonnummer och knappar in ett kod. Men i och med att du gjorde det i butik blev det väl ett vanligt kontrakt och detta skulle de troligen faxat iväg... Det är jättesynd att personalen i butikerna är dåligt uppdaterade, verkligen. Har de dålig koll ska de dessutom ringa kundtjänst då de går före i kön, men många verkar tyvär strunta i det...
Johanna - ojdå , nu blir jag lite orolig för min obilräkning. Tack för tipset som du inte sa iallafall
Skicka en kommentar
<< Home