måndag, november 27, 2006

5 favoriter i Hong Kong

Läser på resebloggen Travelaid att en av skribenterna , Anders, är i Hong Kong just nu. Så gå i på Travelaid och läs! Hong Kong är en av mina favoritplatser som jag har besökt flera gånger. Såg att Anders listade sina fem favoritet i Hong Kong och mitt sug satte genast igång. Så här såg listan ut.


  • Causeway Bay
    Bra restauranger, IKEA och det enorma biblioteket.
  • Mong Kok
    Dålig luft men här finns de billigaste shoppinggatorna.
  • Stanley Park
    Mysigt ställe med vatten, bra restauranger och skön atmosfär.
  • The Peak
    Utsikten är svårslagen!
  • Tsim Sha Tsui
    Grymma pubar och stort shoppingutbud.


Tycker att han har valt fem självklara favoriter så jag kan inte annat än instämma.

8 Comments:

Blogger becka said...

Hej vännen! Tyvärr skriver jag inte för att kommentera din text, utan för att jag vill att alla ska gå in på min blogg idag och läsa om något av det mest upprörande och viktiga som finns. Jag ger även tips på hur man kan engaera sig mot detta. Följ även gärna min uppmaning att länka till de organisationer jag skriver om. Kram och hoppas vi ses snart

10:59 em  
Anonymous Anonym said...

Jag instämmer inte beträffande listan... - ty den är långt ifrån komplett.

Ett av Hong Kong bättre slakterier förtjänar sin självklara plats på listan.

11:24 em  
Anonymous Anonym said...

"Ett av Hong Kongs bättre..." menar jag, naturligtvis.

11:26 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - jag var precis inne och kikade på din blogg. Usch ja , sexuellt våld mot barn är fruktansvärt.

Niklas - i Hong Kong och Kina finns gott om affärer och marknder där dom flsta djur går att köpa både döda och levande. I Kina ser vissa restauranger mer ut som zooaffärer , man får peka på nåt djur så går kocken ut och slaktar innan han tillreder. Själv blev jag förevisad levande sköldpaddor, grodor och höns. Hur äckligt som helst.

11:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Nämnda affärer borde ha varit med på favoritplatslistan.

11:20 fm  
Blogger Thérèse said...

Niklas - nu är det inte jag som skrivit listan men i området Mong Kok som står med finns en del sånt. Inte så revligt. Fast ännu mer ser man om man åker över grnsen till "riktiga" Kina

11:22 fm  
Blogger Per said...

Lai kwai phong då? Partykvarteren i Hong Kong (troligen felstavat)

1:37 em  
Blogger Thérèse said...

Per - Lang Kwai Fong , kul område som alla som besöker Hong Kong borde besök men det är lätt att göra av med hur mycket pengar som helst där.

9:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home