tisdag, december 12, 2006

shoppingcenter

Idag var jag och en kompis till Kista galleria som ligger lite norr om Stockholm. Jag har bara åkt förbi , aldrig varit där förut.
Visst är det smidigt med alla gallerior och shoppingcenter där alla affärer man ska till ligger samlade på ett relativt litet område. Det är billigt att parkera och alltid lätt att hitta en parkringsplats. Visst är det skönt att slippa gå ute på stan i kyl och regn. Ofta har såna här ställen väldigt generösa öppentider , Kista galleria har öppet 10-21 alla dagar i veckan.
Fast ändå är såna här shoppingcenter lite tråkiga , saknar charm och är oerhört lika. Dom ser likadana ut oavsett om dom ligger i Kista , Sydamerika , Asien , Centraleuropa eller någon annanstans i världen.

Nu är inte shopping mitt stora intresse och jag tycker julhandeln varje år får orimliga propotioner. Min kompis och jag och våra barn hade väldigt trevligt trots trängsel och trots att vi inte gjorde några stora inköp.

Jag vet inte om Kista galleria är den största Stockholmsområdet men det är inte omöjligt. För den intresserade kan jag tala om att Sydamerikas största shoppingcenter är iallfall Centro Sambil i Venezuelas huvudstad Caracas

20 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför handla i Kista Galleria - nätr allt du behöver finns i köttcharken på vilken livsmedelsaffär som helst!

8:00 fm  
Anonymous Anonym said...

täby är nog störst har jag för mig :)

gmail (mail från google) är det bästa, no spam at all!! :) jag kan skicka en inbjudan om du vill (jag tror att man fortfarande måste bli inbjuden)

kram

10:32 fm  
Blogger Thérèse said...

Niklas - jag var på Ica med min dotter. Hon verkar dela din uppfattning. Hon ville visa mig en massa saker i charkdisken och berätta hur gott allt var. Grönsakerna var hon helt ointresserad av

Virvla - Täby har jag aldrig varit till. Jag är ganska dålig på att hänga i köpcenter.
Du får gärna skicka mig e inbjudan , ja blir sdå glad.

12:20 em  
Blogger Stora Morran said...

Det bästa med Kista Gallerian är Foodcourten! It´s huge!

2:58 em  
Anonymous Anonym said...

Din dotter verkar ha god smak - en riktig liten gourmé!

Varför tror du hon vill visa dig köttcharken samt berätta hur gott allt är? Jo, för att hon är svältfödd. Jo, för att hon behöver mat från hela kostcirkeln.

Så för dina barns skull - lägg av med grönsakslarvandet.

3:14 em  
Blogger Thérèse said...

Stora Morran - hållr helt med , det var bäst. Åt lunch där. Min 5 årigadotter blev väldigt förtjust en affär där man kunde göra sin egen nalle.

Nilas - det är bara jag som är vegetarian , mina barn äter både kött och fisk

3:25 em  
Anonymous Anonym said...

Therese, det var glädjande nyheter!

5:00 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - jag har sagt det ett antal gånger förut. Ni köttätare verkar lida av dåligt minne. Själv har jag ett hel otroligt minne , kommer ihåg allt jag varit med om och kommer ihåg små detaljer som andra glömt. Måste vara min vegetariska kosts förtjänst

5:13 em  
Anonymous Anonym said...

Om du nu har ett så bra minne, som du påstår att du har... - varför har du TVÅ GÅNGER MED ENDAST SJU MINUTERS MELLANRUM ANFÖRT SAMMA KOMMENTAR??????????????


Ditt minne är kanske "bra men kort"?





(Understå dig inte att radera radera en av kommentarerna)

5:21 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - jag har redan raderat.Var för snabb så jag råkade skicka samma kmmentar två gånger. Mitt minne är helt överägset! Jag kommer ihåg allt jag har varit med om i detalj. Ni köttätare däremot har minne som ett såll

5:24 em  
Anonymous Anonym said...

Du hade glömt bort att du redan skickat kommentaren... Ha ha ha - herregud...

Fegt att inte låta den stå kvar.

Så typiskt en vegetarian.

5:27 em  
Anonymous Anonym said...

Har du glömt hur man stavar?

5:32 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - jag raderade först och såg din kommentar sen. Mitt minne är suveränt eftersom jag är vegetarian. Ni kötätare däremot minns knappast något... Inte ens vad ni gjode igår.

Jag har en dator som inte alltid vill skriva dom bokstäver jag vill att den ska skriva.

5:33 em  
Anonymous Anonym said...

Du erkänner att du skickade en av kommenyarerna ovan TVÅ gånger. Hur tror du det kommer sig att du inte skickade den endast EN gång?

5:33 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - bara för att jag har en dator om krånglar behöver det inte betyda att jag har dåligt minne. Jag har extremt bra minne!

5:36 em  
Anonymous Anonym said...

Här i Santiago ligger massa stora, lyxiga malls en bit utanför centrum och tyvärr är man tvungen att uppsöka dem om man vill handla snygga kläder för affärer som tex. Zara och Mango finns endast där. Själv tycker jag det är jävligt skönt att den här mall-kulturen inte fått fäste i Sverige.

8:36 em  
Blogger Thérèse said...

Nadia - jag tycker också det är skönt att mall-kulturen inte har lika stakt fäste i Sverige som i många andra länder. Det är ju väldigt trista och likritade ställen. Inte alls lika mysigt som att gå inne i en stadskärna och kika i affärer.

8:48 em  
Anonymous Anonym said...

fick du inbjudan?

10:25 em  
Blogger Thérèse said...

Virvla - ja , tack så mycket ska kika på den i morgon är trött och seg nu. Ska slå av datorn och krypa ner i sängen med en bok. Det blir nog gail för mig i forrtsättningen. Jag är så less på yahoo och allt spam jag dränks i.

10:36 em  
Blogger Thérèse said...

Virvla - nu har jag fixat ett gmail och skickat ut ett adressen till kompisar. Du skulle tydligen få den automatiskt därför attjag fick inbjudan från dig. Hoppas jag slipper skräppost nu.
Jag har 50 inbjudninar att dela ut om någon är intresserad av gmail

7:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home