tisdag, december 12, 2006

mail

Jag har i ett par år haft ett yahoo-mail. På sista tiden har jag irriterat mig mer och mer på yahoo och funderat på att byta. Dagligen dräller det in mail från personer som vill ha pengar. Det är historier om folk som ligger på sjukhus och snart ska dö eller personer som förlorat hela familjen i någon olycka eller något likande. Så finns varianten att dom har pengar i en europeisk bank och dom behöver mitt namn och en överföring från mitt bankkonto för att komma åt dom. Betalar jag en summa till ett konto ska jag somtack få rysligt mycket pengar.
Alla dom här mailen är väldigt långa och ganska ofta skriven på en engelska som är långt ifrån perfekt.
Oftast slänger jag bara såna mail utan att öppna dom.
Är ändå väldigt trött på att få en drös såna varje dag. Är det någon som har något tips på något annat än yahoo-mail som är bra och där man slipper sånt här skräp?

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har spray, har haft det i ett par ar och tycker att det fungerar ratt hyfsat aven om det borjat trilla in ett och annat skrapmail pa senare tid.

11:57 em  
Anonymous Anonym said...

Jag antar att ditt propagerande för vegetarianism har spridit sig i cyberrymden... Detta resulterar i att folk vill lura dig på pengar eftersom alla vet att vegetarianer är synnerligen lätta att lura.

Bli köttätare och skräm hugade bedragare på flykten!

8:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag skaffade hotmail för några år sedan, har annars aldrig använt det. Jag får inte särskilt mycket spam, nästan inget faktiskt, bara massa skit för att jag anmält mig till tävlingar och grejer. Men jag tycker att hotmail fungerar bra, det är väldigt stort lagringsutrymme.

Hade spray tidigare och min uppfattning är att det är mycket mer spam där. Efter ett tag hade jag inget annat val än att byta - jag fick flera hundra om dan...

9:00 fm  
Blogger Thérèse said...

Nadia - tack för tipset

Niklas - ja , hur blir det med fisk-middagn då jag ska bli omvänd då?

Johanna - hotmail hade jag för 7-8 år sen men d blev jag dränkt i spam där så jag bytte. Dom kanske är bättre idag

12:22 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, de är bättre idag, jag hade dem också för så många år sedan och hade också problem med spam då. Men nu finns det väldigt bra spamfilter och grejer, de är bra.

1:55 em  
Anonymous Anonym said...

Spray har i och for sig ocksa ett hyfsat bra spamfilter nu.
Ett tips ar ju att ha en privatadress som man bara lamnar ut till vanner och en mer "offentlig" som man kan anvanda sig av nar man ar tvungen att lamna ut sin adress pa natet vid tex shopping

3:08 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - Virvla tipsar om gmal i inlägget ovaför det här. Har hört kompisar som är nöjda med det så jag ska nog prova.

Nadia - egentligen har jag två mail , ett mer privat och ett jag lämnar ut till företag och organistioner. Fast jag har inte hållt i sär dom som noga som jag borde.

3:29 em  
Anonymous Anonym said...

Jag använder gmail. Det funkar bra fast adressen som är kopllat till min blogg får spam som går in direkt i spammappen. Det gäller bara att inte "exponera" en adress för mycket...

Jag tror att gmail fortfarande bara är på inbjudan och jag kan bjuda in dig om du vill säg bara till...

Har haft hemskt mycket på jobbet men hör av mig om en fika :-D

9:43 em  
Blogger Thérèse said...

Lugnet - tack , jag fick en inbjudan igår och har skaffat en gmail-adress nu. Jag tänkte inte exponea min gmail för mycket utan fortsätta att använda min yahoo-adress också så får spa och annat samlas där.
En fika vore jättetrevligt. Hör av dig när du har tid.

3:37 em  
Anonymous Anonym said...

Jag säger Spray som nadia. Har haft det sen det var sbbs. Typ 10 år tror jag. Aldrig några problem och du kan desutom konfigurera den till outlook. Smidigt!

12:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home