torsdag, november 09, 2006

uppkopplad

Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen på sistone. Jag har flyttat. Sitter bland flyttkartonger och har ingen koll på var jag har mina grejer. SÅ tråkigt att packa upp. Först ikväll blev jag uppkopplad till nätet men nu ska det bli blogga av.
När jag har varit offline har bloggen passerat 70000 besökare. Helt fantastiskt. Tack allani som läser och speciellt tack till alla er som kommenterar.Får väl fira det på nåt sätt när jag orkar.
Jag har varit så trött. Det är jobbigt att flytta , söka jobb och vara ensam med två barn.

Huset jag har flyttat till är stort och fint men jag är tveksam om det här lantlivet är min grej. Jag ska göra ett försök en tid en jag blir nog inte kvar i evigheter. Ett år eller så verkar lagom även om det är jobbigt att flytta.

Det känns lite svårare att komma på saker att skriva om nu när jag är i Sverige men jag ska försöka fortsätta blogga och uppdatera oftare än jag gjort på sista tiden.

16 Comments:

Blogger .... said...

Ta det som det kommer, det ska vara kul att skriva inget tvång. Att flytta är jobbigt och i din situation än jobbigare. Ta det bara lugnt och ha bloggen som andningshål och beklaga dig ett tag kanske.

6:27 fm  
Blogger Anna Malaga said...

Äsch, vârt gnäll om uppdateringar är ju mest pâ kul ;-)
Ta det lugnt, bloggen fâr ju inte bli ett "monster" som man känner sig tvingad att mata även om man har fullt upp med livet utanför.
Vi väntar troget ;-)
Vad menar du med "landet" egentligen, när jag tittar pâ kartan ser det ut som om du bor mitt i stan! Är det krângligt att ta sig in till centrum?

9:34 fm  
Blogger Thérèse said...

Cochabamba - håller med det ska vara kul att skriva. Man ska ha någon kul grej att skriva om coskå...

Anna - ekerö ligger inte så långt bort. Jag bor en bra bit ut på färingsö , nästan 2 mil från Brommaplan , fast jag har bil. Annars är det trots allt bra bussförbindelser , flera linjer som går ofta. Fast jag är nog sån som vill ha gångavastånd till affärer och sånt. Ska väl prova ett år här men får se sen. Ekerö centrum vore helt okey

12:49 em  
Blogger Blancaflor said...

Ah, jag skulle kunna göra (nästan) vad som helst för att bo pa landet! Regnvat asfalt är sa deppigt.

12:56 em  
Anonymous Anonym said...

Kul att du är tillbaka! Håller med Cochabamba (vilket bra namn!) och andra att vi inte vill stressa dig!
Den som väntar på nåt gott... ok, det heter visst
"väntar alldeles för länge". ;D

1:07 em  
Blogger Thérèse said...

Blancaflor - Hm du kanske har rätt , jag har bara btt här 6 dagar. Det kanske blir jättebra, fast just nu tvear jag lite.

Pumans dotter - Någonting ska jag väl kunna knacka ner nästan dagligen nu när jag är uppkopplad igen

1:39 em  
Blogger Krokofanten said...

Välkommen tillbaka...

11:05 fm  
Blogger Thérèse said...

Krokofanten - tack

12:39 em  
Blogger becka said...

Hej vännen! Usch vad jag är besviken för att jag blev sjuk och inte kunde komma upp idag och hälsa på dig:-( Hade sett frameot att få se det fina huset och umgås med dig. Vi får ta det någon annan gång, förhoppningsvis snart! Nu har jag i alla fall försökt att förtränga mina smärtor genom att skriva lite, så jag har uppdaterat min blogg! Kram kram kram

4:19 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - jättetråkigt att du inte kunde komma. Hoppas du snart blir bättre och då får du ta bussen eller tåget till huvudstaden och se hur vi bor. Kram

9:52 em  
Anonymous Anonym said...

Kul att läsa ett nytt inlägg. Hade nästan börjat tro att du frusit ihjäl och blivit till en liten istapp i den svenska vintern ;)

10:44 em  
Blogger Thérèse said...

Nadia - haha igår gick jag en promnad i stan och det kändes nästan som om jag skulle bli en istapp. Fick hälla i mig massor av varmt te när jag kom hem. Fastdet är inte kylan utn brist på uppkoppling som har hållit mig borta från bloggen Nu ska det bli blogga av...

10:53 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Tack själv för att du och din blogg finns. :-)

11:43 em  
Blogger Thérèse said...

Cliff hanger - åh vad gulligt skrivet! Jag blr alldeles varm. Säger detsamma till dig , tack för att du och din blogg finns :)

11:48 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Thérèse. Blev förvånad...är du ensamstående? Var du det i Madrid oxå? Lycka till med acklimatiseringen och jobbsök.

9:35 fm  
Blogger Thérèse said...

Anonym - jag bode med maken som är pappa till mina barn i Madrid. Vi flyttade dit fr han fick jobb där. Nu har vi asökt om skilsmässa och jag bor själv med barnen och maken är kvar i Madrid. I framtiden ska han flytta hit till stan. Vihar bra kontakt och är bra vänner. Om det varsvar på frågan

1:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home