söndag, oktober 29, 2006

25 grader och sol

Idag var det frost på marken och kyligt men soligt. Barnen krossade is på vattenpölar när vi var ute. Jag har pratat med Madrid och fått veta att man har haft 25-30 grader och sol hela helgen. Även om jag inte för en sekund ångrat att jag lämnat Madrid irriterar jag mig kraftigt på kylan. Troligen lär jag klaga för omgivningen hela vintern och bli lite småsur varje gång jag hör hur mycket varmare och soligare det är i Madrid.

Det går ganska bra att bo hos föräldrarna. Fast dom klagar väl mycket på barnen. jobbiga är inte barnen.
Det hade varit skönt att ha såna där föräldrar som alltid vill vara barnvakt nu när jag blir ensam med barnen...

Det ska bli otroligt skönt att flytta till ett eget ställe i helgen. Även om själva flytten och att komma i ordning känns en aning jobbigt. Det ska bli så skönt att bo ensam med mina barn.
Jag måste ta tag i jobbsökandet också , det har verkligen gått på sparlåga den här första veckan i Sverige. Jag har mest tagit det lugnt och gjort mysiga saker med mina barn.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nu måste jag protestera lite. ;)
Det har varit underbart fint väder idag (i alla fall jämfört med hur det brukar vara i slutet av oktober). Solsken och några plusgrader, perfekt för en lång höstpromenad. :)

Tråkigt det där med dina föräldrar! Men men, det är ingenting du kan göra något åt. Som bekant kan man ju bara förändra sig själv. Du får snart flytta till ett eget hem, så försök att fokusera på det istället. Lätt för mig att säga, jo ja vet... men försök.

8:13 em  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår att du grämer dig över vädret i Madrid... jag fick ju höra att det var 30 grader i Perpignan. Känns helt sjukt att det kan vara så varmt där, när det är så himla kallt här. Jag menar, SÅ långt bort är det ju inte...

8:19 fm  
Blogger Thérèse said...

Pumans dotter - Javisst var det fint höstbväder i helgen , med sol och någrsa plusgrader men det är egentligen för kallt i min smak. Jag föredrar Madrids 30 grader och sol. Fast nu har jag rotat fram vantar och mössa så jag är redo för svensk höst och vinter.
Föräldrarna blir nog bättre och lättare att umgås med när vi ses någon gång då och då under kortare stunder. Säkert kommer dom att vara barnvakt ibland om jag vill göra nåt på egen hand eller bara ha en lugn och barnfri helg.

Johanna - ja , jag kommer att gräma mig hela vintern och säkert även våren och sommaren om den blir kall. Fast som jag påpekade ångrar jag absolut inte att jag flyttade , tvärtom känns det jättebra.

8:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Skont att hora att du kanner att du har fattat ratt beslut trots att det kanske kanns lite motigt ibland. Men det tar ju alltid lite tid att finna sig tillratta pa en ny plats aven om platsen rakar vara det valbekanta hemlandet. Hoppas allt gar bra i fortsattningen!

4:23 em  
Blogger Thérèse said...

Nadia - tack , ja visst känns det motigt och visst känner jag mig ibland liten och ensam och undrar hur det blir för mig och barnen. Men det känns ändå rätt och bra. Synd bara att landet jag valt att flytta till är så kallt och så ofta har dåligt väder

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home