måndag, oktober 30, 2006

Therese från A till Ö

Cliff Hanger roar sig med att skicka ut den här utmaningen till folk. Vet inte om jag ska känna mig utvald men jag har tråkigt så jag kör väl. Kanske inte världens iuntressantaste frågor och svar men håll till godo.

A is for age:
Jag har iallfall fyllt 28 år

B is for booze of choice:
Laphroaig , annan whisky och god rom. Så gillar jag vin också.

C is for career:
Hihi ja jag är ganska arbetslös just nu men jag är verkligen en tillgång på arbetsmarknaden. Hoppas bara någon arbetsgivare snart fattar det också.

D is for your dad's name:
Börjar inte på D

E is for essential items to bring to a party:
vet inte , räcker det inte att jag tar med mig själv? Kamera kanske? En flaska rom?

F is for favourite song at the moment:
Ingen aning

G is for favourite game:
Spelar sällan spel

H is for home town:
Har växt upp i Uppsala men ska bo i Stockholm om några dagar och jäkligt lång tid framåt. Föddes förresten på SÖS i Stockholm en gång i tiden så då kanske jag kan kalla Stockholm för hemstad.

I is for instruments you play:
Det är nog rätt dåligt med instrumentspelande för min del. Kan ta några gitarrackord , spela Blinka lilla stjärna och Gubben Noa på piano och kommer ihåg några grepp på blockflöjten

J is for jam or jelly you like:
Sylt och jelly brukar jag inte äta

K is for kids:
en pojke och en flicka

L is for living arrangements:
Övervåning på prästgård på en ö om några dagar

M is for mother's name:
Börjar inte på M

N is for name of your crush:
Jag skulle ju skaffat ett stall av älskare i Madrid men kom liksom aldrig igång och nu har jag lämnat landet. Ja , jag vet att det inte riktigt är svar på frågan men jag är rock så jag svarar hur jag vill.

O is for overnight hospital stays:
När jag bröt benet och när jag födde mitt första barn och kanske någon mer gång som jag förträngt. När jag födde mitt andra barn åkte jag hem några timmar efter förlossningen så det räknas väl inte som "hospital stays" anatar jag

P is for phobias:
nja inte direkt , har svårt för insekter och spindlar men inte så farligt att jag skulle kalla det fobi. Ljudet av frigolit får mig att rysa och må illa fast jag vet inte om det kan kallas fobi.

Q is for quotes you like:
Nej det har jag inget.

R is for relationship that lasted the longest:
Vet inte men jäkligt länge , för länge

S is for sartorial style:
varierar

T is for time you wake up:
varierar

U is for underwear:
Allt som inte har snobben/hjärtan/hundar/"touch-me"/mån-sön-tryck (snodde jag av Marji)

V is for vegetables you love:
Alla faktiskt men kanske avokado , tomat , oliver , kronärskockor , aubergine , svamp (fast det är väl ingen grönsak egentligen) för att nämna några favoriter

W is for weekend plans:
Bära möbler och flyttkartonger


X is for x-rays you've had:
handen , ben , fot , tänder , skallben, lungor

Y is for yummy food you make:
Jag är rätt hyfsad på matlagning fixar gärna goda tacos , indiskt , wok mm. bara det är vegetariskt så

Z is for zodiac sign:
Tvilling

Å är åt dem du vill skicka listan vidare till:
Den som känner sig manad

Ä är för älsklingstrend:
jag har dålig koll på vad som är trendigt

Ö är för en önskan just nu:
Ett jobb som går att trivas med vore inte fel. Jag vill iallfall ha en lön varje månad och då antar jag att man behöver ett jobb.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har läst från A till Ö. Bara så du vet. Haha.

9:26 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - jag läste din från A till Ö också.

9:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!

Kul blogg du har, finns inte så mång aom resor på bloggtopen, har beslutat mig för att starta en själv. Välkommen.

http://revelator.wordpress.com/

4:41 em  
Blogger Thérèse said...

Johan - tack för berömet , jag ska kika in på din sida också.

10:16 fm  
Blogger becka said...

Hahaha "jag har i alla fall fyllt 28" den ska jag också börja köra med;-) För övrigt håller jag med dig om det här med "Underwear" tycker det är lite pedo-varning när man kollar klädkataloger och vuxna kvinnor sitter och försöker se småflickiga ut i Snobben-trosor, blä!

9:17 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - ja men det är ju sant , jag har ju fyllt 28 ;)
Håller med om att Snobben-trosor och bhar är lite pedovarning. Troligen skulle jag bli smått misstänksam om en kille berättade för mig att han tände på sånt....
Är det förresten inte dags för dig att uppdatera din blogg snart?

10:38 fm  
Blogger becka said...

Va? Jag uppdaterade ju i förrgår! skrev en text om en stor kändiskärlek, men jag har bara fått sex kommentarer än så länge (och tre av dem är mina svar) så det är bara att surfa in och läsa och kommentera;-)

4:54 em  
Anonymous Anonym said...

varför varför varför nämner så många svamp/champinjoner som favoritGRÖNSAK?

7:53 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - ibland kan det vara lite knepigt att se uppdateringar direkt. Har läst det du har skrivit nu när jag varit offline.

Elin - jag vet , tänkte på att svamp inte är en grönsak när jag skrev det där. Tog med svamp för jag gillar det väldigt mycket även om det inte är en grönsak. Sanningen är väl att jag egentligen inte har någon favoritgrönsak heller utan jag gillar alla grönsaker. Bara kött jag undviker och hur jag gör med fisk har jag inte bestämt än
Det har blivit dåligt med fiskätande på sista tiden , tänker mest på att jag ska prova och det blir aldrig av

12:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home