tisdag, oktober 17, 2006

höstbilder

Barajagjohanna och Anna i Malaga har idag tagit ett foto i timmen och lagt ut på sina bloggar. Jag har inte varit lika ambitiös men jag tog några bilder på ett regning , grått och ganska kallt Madrid idag när jag gick för att hämnta barnen på skolan och dagis. Inte så spännande bilder men håll till godo


Även här finns blodbussen för den som vill ge blod.


Katter i regn , bland nedfallna höstlöv i parken


Palmer , höstlöv , grått , regn och 12 grader varmt. Jag vill ju att det ska vara soligt och skönt mina sista dagar här i Madrid. Grått , regn och kyla kommer jag att få mer än nog av i Sverige


Fortsättning på spanska parkeringsvanor. Här är tre bilister som tycker att en rondell är en passande parkeringsplats. En rondell som dessutom leder till en påfart på en motorväg. Den röda gångbron i bakgrunden går över motorvägen. Inget ovanligt här i stan.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahahaha, skum parkeringsplats!

Donación de sangre, det var ju lite likt franskan. Nu vet jag inte vad donation heter, men blod är ju sang (eh, väl?) i alla fall, så det skulle man kunna räkna ut. Trevligt att lära sig lite spanska, hihi. 12 grader i Madrid lät ju faktiskt lite tråkigt. Men här utanför fönstret i Borlänge är det väl några plusgrader, men inte så många...

8:24 fm  
Blogger Thérèse said...

Johanna - Att bilar står parkerade i rondeller är inget ovanligt. Det ser man varje vecka.
Jag tror också blod heter sang på franska. Ganska många ord är lika speciellt när man ser dom skrivna. Så om du kikar på en spansk text kommer du nog att förstå en del tack vareatt du kan franska.
Förresten lika tråkigt väder här idag och jag MÅSTE tvätta. Här hänger vi alltid ute men jag får väl fixa någo i lägenheten. Suck

9:10 fm  
Blogger Anna Malaga said...

Fina bilder frân parken, jag tycker det ser mysigt ut.
Hit kommer hösten mycket senare än i Madrid, men idag ska vi nog fâ lite regn

11:06 fm  
Blogger Thérèse said...

Anna - Ja det är verkligen höst här men det varierar ju en del. I helgen hade vi sol från en molnfri himmel och drygt 20 grader varmt. Hade jag varit kvar här längre tid hade jag tyckt det varit skönt med regn men nu vill jag ju ha fint väder mina sista dagar i stan.
Egentligen är det ingen park blderna är tagna i utan universitetets campus som jag passerar varje dag när jag ska hämta dottern på "escuela infantil". Parken jag har lagt ut bilder från förut ligger alldeles bredvid där jag bor i Alcobendas.

11:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home