tisdag, augusti 22, 2006

ICA

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förstår precis! Jag befinner mig i Rom och en av de saker som jag verkligen saknar är ICA och deras utbud. Tex något så vanligt som havregrynsmjöl eller någon annan mjölsort för den del förutom vetemjöl finns inte att få tag på i en vanlig affär. Har hittat havregrynsmjöl till morgon gröten.... lyckas inte att vänja mig vid att gå ut och äta frukost vid en bar. Vill äta frukost i lugn och ro! Hoppas att du finner dig till rätta hemma i sverige igen...!

9:02 em  
Blogger Anna Malaga said...

Jag hâller med, ICA har ett fantastiskt utbud, men till skillnad frân dig sâ vet jag knappt vad det är i alla de där burkarna och kartongerna ;-)
Sâ jag fâr hâlla mig till Plopp och hönökakor.
Vad är quorn för nâgot?

9:59 em  
Anonymous Anonym said...

Det bästa är trots allt när man har tillgång till både ICA och Möllevången i Malmö där det finns mat från hela världen.

10:37 em  
Blogger Thérèse said...

Anonym - Jag förstår dig , ja då det går väldigt lätt att finna sig till rätta i Sverige.

Anna - Quorn är djupfryst vegetariskt "kött" gjort på svampprotein som är jättegott

Anonym - Möllevången är suverän , finns allt och billigt är det men tyvärr ligger det långt från Stockholm.

4:25 em  
Anonymous Anonym said...

Jag fick ge upp det vegetariska livet när vi flyttade till Gran Canaria & det känns i kroppen. Saknar verkligen quorn här nere, förutom en hel del annan mat, godis & mumsigt kaffe. Men tapas, löjligt god lokal choklad & vissa andra bitar skulle jag sakna om jag var i Sverige å andra sidan.
Man kan väl inte få allt?!
;)

11:24 fm  
Blogger Thérèse said...

J - jag håller med , jag saknar tapas och spansk choklad och min spanska favoritost löjligt mycket här i Sverige

11:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home