tisdag, augusti 22, 2006

uppdatering

Det här har nog varit trekord i bloggtystnad. Jag har bara varit helt tom i huvudet på idéer och inte gjort någonting. Men slöa är verkligen ett underskattat nöje somman som småbarnsförälder ofta har för lite tid att ägna sig åt.

Sverige har visat upp sig från sin bästa sida. Soligt och skönt utan Madrid-hetta. Jag har inte längre min hudlotion i kylen men det är ett bra tips till alla er i varma länder.

Jag har ätit saltlaktrits och knäckemackor varje dag. Har ätit sushi och druckit laphroiag fast inte samtidigt. 1 liter Laphroaig kostade 27 € på Madrids flygplats. Ett fynd på min ära.

Visst var det jobbigt att lämna Madrid. När jag åkte taxin ut till flygplatsen gick solen ner bakom bergen så dom var vackrare än jag någonsin sett dom. På flygplatsen blev det i vanlig spansk ordning sturl. Mitt plan bytte gate flera gånger. När vi äntligen hade fått kliva på 1.5 timme försenade visade sig att en person saknades och han eller hon kunde ha checkat in sin väska utan att gå på själv. Så alla fick gå av och väskorna vräktes ut och man fick peka ut sinväska. Efter en stund visade det sig att det var en man som hade fått två boarding-cards så till slut kom vi iväg och 4 på natten var jag i Sverige och hos min kompis som hade suttit uppe och väntat. Då kom Laphroaigen väl till pass....

Troligen flyttar jag inte hit förrän i november så oktober kommer jag förmodligen att tillbringa i Spanien. För det är redan jobbigt att vara utan mina barn och 2.5 månad känns helt outhärdligt mycket.

7 Comments:

Blogger Unknown said...

Ätit mycket saltlakrits?:)

2:41 em  
Blogger Anna Malaga said...

Men heeej, vad kul att höra nâgot.
Det verkar som du har det bra. Förstâr att du saknar barnen, men passa pâ att sova ut och vila öronen ;-). Skönt med ett brake.

2:57 em  
Blogger Cliff Hanger said...

"Sverige har visat upp sig från sin bästa sida. Soligt och skönt utan Madrid-hetta."

Jag antar att du gillar skyfall, åska och drygt 900 blixtnedslag per dygn... ;-)

4:01 em  
Blogger Thérèse said...

Ulrika - varje dag!

Anna - ja jag har verkligen sovit , i dag gick jag upp starxt före 12. Skönt , lugnt och tyst är det också

Cliff hanger - jag har i Uppsala igår när ni hade skyfall och här sken solen precis som idag. Men imorgon blir det huvudstaden.

5:06 em  
Blogger Lugnetetc said...

Välkommen hem! :-)

10:18 em  
Blogger Maria Agrell, Barcelona said...

Jag fattar inte riktigt. Varför 2,5 månader utan barnen? Vem bor de hos i Spanien? Varför följer de inte med dig till Sverige? Barhångel? Ska du skiljas? Eller hänger jag inte med alls? Du kanske inte är gift, utan bott själv med barnen i Madrid.

När man bara läser enstaka inlägg blir det helt förvirrat - för mig i alla fall.

Men barnen kan man ju inte vara utan mer än max en vecka i taget. Eller?

Lycka till med allt!

7:39 em  
Anonymous Anonym said...

Har läst dina inlägg från Sverige nu när jag kommit hem. Alldeles stressad över allt jag måste göra nu när jag kommit hem (tvätt, disk, packa upp, frosta av frys, betala räkningar, gå igenom post och tidningar och blääää). Men jag skjuter upp allt till imorgon. Nu tänker jag bara borsta tänderna och njuta av min sköna säng...
Hoppas att allt känns bra i Svealand och att vi får höra lite mer från dig snart... :)

11:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home