tisdag, augusti 08, 2006

bostad hittad

Jag känner att jag har blivit en aning självcentrerad och ältar mina problem med flytt , bostad , jobb och annat här.
Så för en gång skull har jag en god nyhet. Nu har det löst sig med bostad i den svenska huvudstaden. Eller straxt utanför. Några vänner och deras barn bor i en prästgård på Ekerö. Övervåningen har hyrts ut till en annan familj som nu flyttar och jag och barnen flyttar in.
Det låter helt suveränt , bo på landet men nära stan och med bra bussförbindelser. Är säker på att jag och mina barn kommer att trivas, och det kommer att bli trevligt att ha kompisar så nära.
Bättre kunde det inte bli med bostad. Nu är det bara jobb kvar att hitta men det ska väl lösa sig.

35 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men åh, grattis, gud vad roligt att du fick det!! Kommer barnen stanna i Madrid lite till ändå medan du får fixa allt praktiskt och leta jobb osv?
Jobb löser sig... är du beredd att tillfälligt ta nästan vadsomhelst innan du hittar något annat, då löser det sig absolut.

12:18 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - jag kan inte flytta in förrän 1 november , så jag åker till Sverige nästa vecka utan barn , söker jobb , skola och dagis och sånt. Sen kanske jag åker tillbaka till Madrid under oktober och sen kommer barnen med mig till Sverige. Har väl inte bestämt exakt helt men nästa vecka åker jag ensam till Sverige , träffar vänner , har det mysigt och letar jobb.

12:24 em  
Blogger becka said...

JÄTTEGRATTIS HJÄRTAT!

12:27 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - tack , jag kommer att ha gott om plats när ni kommer och hälsar på! Fast först ses vi väl i Göteborg i slutet av augusti.

Johanna - jag har inte varit där förut för mina kompisar har inte bott där så länge. Så jag ska dit och titta för första gången nu när jag kommer till Sverige , men jag känner mig säker på flytt så.

12:30 em  
Blogger becka said...

Thérèse>>Klart vi kommer, och vi ses i augusti med:-)

12:35 em  
Anonymous Anonym said...

Shit vad bra!!!

I ett icke alltför avlägset framtidsscenario:

Tidigare har vi i kommentarerna åsett det fasansfulla krig som rasat mellan veggos och köttätare. Ett krig som riskerar att för alltid skilja mäniskorna i två läger...

Därför kommer jag hem till dig och lagar mat...

"Operation kött" tar sin början den 18:e augusti. Operationen är en härlig motoffensiv gentemot de grymma vegobödlarna som så länge spridit skräck och gjort landvinningar. Oräkneliga gånger har dessa kulinariska avrättare hotat den världsgastronomiska fredsharmonin.

Men nu slår rebellerna tillbaka!!!

Så helt enligt stridsplanen kommer jag likt en nobel riddare - beväpnad med världsomspännande matlagningskonst, härliga råvaror samt ljuvliga kryddor - och gör spagetti med köttfärssås, marinerade lammytterfiléer (marinerade i olivolja, vitlök och rosmarin), köttfarslimpa samt mycket mer!!!

Må köttsaften vara med dig

12:45 em  
Blogger Unknown said...

Det där låter ju helt perfekt!

Grattis!

12:46 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - ja det är klart vi ska

Niklas - haha , du får gärna komma hem till mig men ska du laga kött får du göra det till mina barn istället för till mig. Dom kommer garanterat att uppskatta det.
Borde inte vi veggos vara rebeller förresten ? Vi är ju i minoritet.
Annars kan vi nog sluta ett schysst fredsavtal där du glatt får mumsa vidare på ditt kött och jag på mina grönsaker och så ägnar vi oss åt andra aktiviteter än tjatar om kött och vegmat.

Ulrika - tack , jag är jättenöjd , har ju vetat ett tag att kanske men fick först i går veta att dom skulle flytta

12:52 em  
Blogger Lugnetetc said...

Grattis! Vad skönt! Det löser sig snart med jobb! :-)

1:10 em  
Blogger Anna Malaga said...

Det verkar ju helt perfekt - grattis!!
Pâ tal om kött/veg.diet - kan du inte lista upp dina 10 favoriträtter?

1:12 em  
Blogger Blancaflor said...

Ah, vad kul! Skulle gärna bo pa en prästgard. Very Agatha Christie. Lycka till!

1:43 em  
Blogger Pumita said...

Vad kul för dig! Att bo på en prästgård är inte fy skam, vilket tur du har haft! Lycka till med flytt och allt!

2:11 em  
Blogger Thérèse said...

Fred - tack , nu kan vi ju ta hur många fikor som helst

Anna - tack , vilken svårt fråga. Jag är mycket förtjust i asiatisk mat såsom t.ex indiskt , japanskt , kinesiskt , thai mm. Gärna väldigt starkt kryddat. Jag skulle utan problem kunna äta ris varje dag. Vegetariska sushi är också en favorit.
Så tycker jag förstås om spanska tapas som patatas bravas och aioli , oliver (ingenstans är oliverna så goda som i Spanien) och verduras a la parrilla (grillade grönsaker)
God och matiga sallad är aldrig fel. Jag är också väldigt förtjust i goda mögelostar och ostar som chèvre , halloumi och feta. Tacos är en annan favort.
Jag kommer säkert på flera , det varierar ju vissa dagar är man sugen på en viss sorts mat andra dagar annan mat.

Blancaflor - tack , haha just det very Agatha Christie

2:14 em  
Blogger Thérèse said...

Pumans dotter - ja jag tror det kommer att bli jättebra även om jag kommer att sakna Madrid och Spanien

2:15 em  
Blogger Knaster said...

Toppen! Grattis, eller vad man säger! :)

4:57 em  
Anonymous Anonym said...

hurra hurra hurra!! :)

5:32 em  
Blogger Thérèse said...

Cindy - tack , ja det är verkligen toppen

Virvla - tack

5:39 em  
Anonymous Anonym said...

Ska du ha katt också?

6:13 em  
Blogger Nejma said...

GRATTIS THÉRÈSE!!!!! Det låter som alla pusselbitarna håller på att falla på plats. LYCKA TILL! Och njuuut av Sverige nu när du åker. Duloggar väl in ibland och håller oss uppdaterade om Djungelvrål, Ikea, barhångel och fikaträffar?

/Nejma

1:22 fm  
Blogger Thérèse said...

Xenofoben - nej inga djur , barn räcker

Nejma - jag kommer att blogga lika flitigt även i Sverige

2:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis, vad kul! Min morbror och hans familj bor pa Ekero, sa jag har sjalv spenderat en hel del tid dar (om an bara som gast). Ska man bo i Stockholmsregionen kanns det onekligen som ett ganska idealiskt val! Hoppas att du kommer att trivas!

10:35 fm  
Blogger Thérèse said...

Nadia - Tack för att du har hållt tummarna.

Linda - tack , jag tror jag kommer att trivas jättebra , bara jag hittar något jobb så. Nu är jag inte överdrivet förtjust i att jobba men en lön känns ju trevligt och som nåt man har behov av.

12:29 em  
Anonymous Anonym said...

Prästgård? Har du gått med i en sekt?

3:16 em  
Blogger Thérèse said...

Argaste - Captain Morgan sekten!

5:29 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis!!! Och det låter ju hur bra som helst!

10:18 em  
Anonymous Anonym said...

Kul att saker och ting verkar ordna sig. Det låter som ett mysigt boende.
Har varit (och är fortfarande för den delen) på resande fot och har inte läst en blogg på år och dag. Har faktiskt saknat det litet:) Hinner inte läsa igen mig nu, men någon gång kanske...

10:47 em  
Blogger Thérèse said...

Cicci -tack

cocotte - hihi du får väl läsa ikapp. tack det ordnar sig jag vet att det gör det

12:11 fm  
Blogger Basilika said...

Grattis!

12:51 em  
Anonymous Anonym said...

Då var det dags att börja klaga på uppdateringarna igen... ;)

3:49 em  
Blogger Thérèse said...

Basilika - tack

johanna - ja , jag vet , måste bara komma på nåt att skriva

6:12 em  
Blogger Pumita said...

Mat brukar ju gå hem. ;) Har du skrivit om TAPAS på ett tag? Nån gång måste du säkert ha gjort det, eller? Du kan ju ha en omröstning om vad som är godast.

Nej, nu börjar jag dregla när jag tänker på en smarrig tortilla española eller camarones al ajillo.

7:33 em  
Blogger Lo said...

Jag känner dig inte ens men följer din blogg och blev jätteglad för din skull! vad härligt, bostadsfrågor är inte alltid det lättaste i storstäder, så grattis!

7:33 em  
Blogger Thérèse said...

Pumans dotter - ingen dum idé alls , jag skulle ju kunna skriva ner dom vanligaste tapas och vad det är. kanske också smyga iväg till en tapasbar och fota lite.

lo - tack

8:25 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Grattis och välkommen!

2:36 fm  
Blogger Thérèse said...

Cliff hanger - tack

2:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home