måndag, augusti 07, 2006

sämsta låten någonsin?

Ingen som brukar läsa här kan ha undgått att jag om tio dagar sätter mig på ett plan till Sverige. Nästa vecka är jag alltså i Sverige , helt otroligt på något sätt. Visst jag längtar och har längtat till Sverige , vänner jag inte sett på länge , saltlakrits och mycket annat. Kanske mest efter ett annat liv än det som inte fungerade i Madrid.
Samtidigt finns ett stort vemod och en stor sorg och besvikelse på att det inte fungerade.

Visst tvekar jag dagligen och funderar på om jag gör rätt. Men egentligen vet jag att jag har valt rätt och att jag borde ha gjort det för längesen. Men det hindrar inte att en del av mig är väldigt ledsen men också rädd och nervös samtidigt som jag är förväntasfull.

Eftersom jag åker till Sverige utan mina barn nästa vecka ska jag också passa på att gå på något trevligt sunkhak, dricka rödvin , dansa och hångla mot bardiskar. Men en sak oroar mig och det är Boten Anna. Spelas den lika mycket och överallt fortfarande? Kan man ringa något ställe innan man går dit och få dom att lova att inte spela den? För hör jag den spelas och ser glada ungdomar glatt dansa till den går jag nog hem.

Kanske lika bra att stanna hemma på kvällarna. Man kan ju dricka rödvin och dansa hemma också och oseriösa kroghångel är jag egentligen inte så intresserad av. Då slipper jag garanterat höra Boten Anna.



Hittade den här hos Cindy Nu är jag inte för mord eller så men något straff tycker jag nog att den lilla odågan borde ha för spridandet av den sämsta låten genom tiderna. Eller finns det någon som har förslag på en sämre låt ?

Förhoppningsvis kommer jag att vara så glad att vara tillbaka i fosterlandet och att ha Madrid många mil bort att jag går i ett ständigt lyckorus som inte ens Basshunter och Boten Anna kan förstöra.
Sen när det första lyckoruset lagt sig och jag måste ordna med jobbiga saker som bostad och jobb så kan jag ju alltid gnälla här på bloggen.
Jäklar vad gnällig jag ska bli , mycket värre än vissa utlandsvenskar som tror sig vara mästare på gnäll.

18 Comments:

Blogger Knaster said...

Har du sett Knappnytt 5 än då? Jag tror du skulle digga Knatten ;)

4:01 em  
Blogger Thérèse said...

Cindy -jag lyckas inte öppna den på min dator , ska prova på makens dator sen. Jag vill se!
Ska vi ha gnälltävling (jag laddar ju för att bli gnälligast nu) och dansa till Boten Anna i Stockholm i september?

4:12 em  
Anonymous Anonym said...

ååååh jag älskar knatten men jag har bara sett två?! darin och fjortisar...

4:21 em  
Blogger Thérèse said...

Virvla - ja jag måste ju se den , fattar inte varför min dator krånglar

Nadia - bra idé eller så smyger jag mig ut och står och fryser med rökarna

4:30 em  
Blogger Knaster said...

Hehe, fasen, jag skrev just ett positivt inlägg om regn, skulle passat på att ta poäng i gnälltävlingen istället! ;)

Jag tror iofs att du bara kommer klara dig igenom halva Boten Anna innan du attackerar DJn ;)

4:59 em  
Blogger Knaster said...

Virvla: På www.knappnytt.nu finns alla fem!

5:00 em  
Blogger Magnus W said...

Men å andra sidan har Boten Anna haft sin glansperiod, och det på krogar där man mest kör 18+ eller 20+. Boten Anna var väl som populärast under maj/juni och lite av juli men tycker inte att man hör lika mycket av den nu...tack och lov.

6:01 em  
Blogger Lugnetetc said...

Jag tror att boten Anna går att undvika jättelätt. Värre är det med Thomas Ledin... Han som fick mig att ångra att jag lärde mig svenska nån gång... suck!

6:35 em  
Blogger Thérèse said...

Cindy - haha minuspoäng till dig. Nu har jag sett knappnytt , haha kul , skönt då vet jag hur jag ska rösta nu

Magnus - åh vad härligt att höra , så glad jag blir

Fred - Ja Tomas Ledin är jobbig och varje sommar ska hans låtar spelas överallt och många fester sitter någon gitarrman och spelar Tomas Ledin och ylar sommaren är kort eller nåt annat jobbigt. Hu. Kräftskivor är nästan värst , dom verkar vara ett sorts parallellt universum där normal musiksmak inte gäller

6:57 em  
Blogger Lugnetetc said...

Thérèse den här meningen ska jag rama in "Kräftskivor är nästan värst , dom verkar vara ett sorts parallellt universum där normal musiksmak inte gäller" underbart! Morte de rire comme on dit en français!!

7:01 em  
Anonymous Anonym said...

Om du går till en klubb kommer du inte att slippa undan Boten Anna. Men ett sunkhak bör väl inte spela den va? ;) Fast äh. Det dunkar ju, det är det som betyder nåt. Haha!

8:19 em  
Blogger Thérèse said...

Fred - ja men ofta är det någon gitarr-man (alltid män faktiskt) som siter spelar och sjunger Tomas Ledin eller Ulf Lundell på just kräftskivor av någon märklig anledning... normal musiksmak verkar inte gälla.

Johanna - haha , vet inte om det blir så rysligt många klubbar för min del. Kanske ett sunkhak eller två , mysa hemma är faktiskt inte så dumt heller.

9:03 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Glada ungdomar - finns det något värre? ;-)

1:19 fm  
Blogger Thérèse said...

Cliff hanger - Nej tror inte att det finns något värre. Rysligt med glada ungdomar

1:31 fm  
Blogger becka said...

Jag har hatat Basshunter och "Boten Anna" intensivt, tills jag läste en intervju med honom härom veckan och tyvärr mot min vilja kände lite sympati för honom. Han berättade att han hela sitt liv har levt med en mycket svår grad av Tourettes Syndrom, med kraftiga tics, tvångstankar och ryckningar och blivit svårt mobbad under sin uppväxt pga av detta, nu har han äntligen lärt sig att bemästra handikappet och känner att han fått lite revansch. Så varsågod, jag unnar honom så gärna en gnutta framgång. (Då jag själv har en person med ett liknande funktionshinder inom den närmaste familjen vet jag vilken kamp det kan vara)

12:32 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - ojdå det visste inte jag , även jag har en person med ett liknande funktionshinder i familjen. Visst kan jag unna honom lite framgång men jag kan nog aldrig börja gilla Boten Anna , rys

12:54 em  
Blogger becka said...

Haha nä vi ska väl inte gå så långt så att vi börjar gilla låten...men som sagt nåt hat känner jag inte efter att jag fått reda på detta, och denna tillfälliga framgång kan jag lätt unna någon som har fått kämpa i motvind hela livet.

3:50 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - håller helt med , gilla låten går ju inte men vi behöver väl inte ogilla sångaren då.

12:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home