torsdag, juni 15, 2006

flickfotograf

Häromdagen läste jag om en kille som hette Bingo eller iallfall kallade han sig det , säkert hette han Birger eller nåt liknande egentligen. Skaffar man sig ett artistnamn varför Bingo? Det kan ju inte vara svårt att hitta något häftigare. Han kallade sig flickfotograf för han tog bilder på diverse utvikningstejer till tidningar som Slitz och Moore och andra.
Alltså för mig är en flicka ett barn! Det är inte en ex-dokusåpa deltagare som är tjugo plus och har enorma silikonbröst. Att kalla en vuxen kvinna för flicka känns som något ett pervo som inte vågar leva ut sin pedofili skulle kunna syssla med.

Att kalla någon som tar bilder på vuxna kvinnor , eller tjejer om man vill, för flickfotograf ger mig rejält obehagliga vibbar. Flickfotograf får mig att tänka på pedofiler och andra pervon vilket jag säkert inte tror att den där fotografen vill framstå som. Jag tycker att han borde byta titel till utvikningsfotograf eller möjligen tjejfotograf. Skulle någon man kalla mig flicka kanske med uttalet flecka lella skulle jag definitivt veta att jag hade med ett perverst svin att göra.

Nu vet ju inte jag vem han är så det här är ingen diss av honom utan av titeln som låter obehaglig. Det kan naturligtvis vara så att jag är helt ute och cyklar och att det där med flickfotograf var något journalisten på kvällstidningen hade hittat på inget som Bingo kallar sig själv. Som dom flesta andra har jag väldigt svårt för pedofiler och perversa typer , men det är jag antagligen inte ensam om, så därför reagerade jag direkt på titeln flickfotograf.

26 Comments:

Blogger Unknown said...

Sveriges svar på Hugh Hefner. Så sjukt läskig. Har för övrigt gift sig med 11 år yngre Angelica, som han gillar att fota naken till sin runktidning. Hu!

9:25 em  
Blogger lisa said...

han är skitäcklig. tror inte han skulle protestera mot titeln flickfotograf precis.

9:27 em  
Blogger Thérèse said...

Ulrika - hu läskigt. Fast att vuxna ägnar sig åt olika grejer som är mer eller mindre pervo är väl helt okey så länge båda vill. Det är det här med flicka som stör mig. Hur känner du till honom så bra förresten ? Jag har svårt att tänka mig att han är någon av dina bekanta.

9:31 em  
Blogger Thérèse said...

Lisa - va? känner alla till den här människan? Är han någon kändis eller så. Gillar han titeln flickfotograf så borde han ju inte gå lös. Han kommer definitivt inte i närheten av min 4åriga dotter

9:32 em  
Blogger Lyckliga Grodan said...

han finns på riktigt.. och verkar vara en slemmig typ..
yack..

9:39 em  
Blogger Unknown said...

Therese: Ha ha, han är faktiskt väldigt stor i Sverige just nu. Extremt smart marknadsföring. Han har gjort ett varumärke av sig själv, d.v.s. han är med i alla tidningar, på alla tv-program, gör dokumentärer om sig själv etc. Han var med på bild fyra gånger i Expressen förra veckan.
Som en Ebba von Sydow, fast mer naket och definitivt mer tacky:)


Han har förresten en 4-årig dotter:)

9:40 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, Therese, jo, han är rätt känd. Bingo Rymér/Rimér eller hur han stavas. Blond liten jäkel med svarta glasögonbågar. Jodåminsann. Han härjar väl runt och plåtar blondinerna på Stureplan. Det jag har sett av honom tycker jag att han är rätt roligt faktiskt. Fast ta mig inte så seriöst där, jag har trots inte hört honom så mycket.

9:48 em  
Blogger Thérèse said...

Haha vad lustigt att jag har missat den här kufen då. Så länge har jag inte bott utomlands och jag läser dagligen flera svenska tidningar på nätet. Okey ska erkänna att jag inte kollar så noga på Aftonbladet Nöjesliv och Expressen Nöje och att min kändiskoll är usel.
Så jag antar att jag gör bort mig en gång till om jag frågar Ulrika vem Ebba von Sydow är? Verkar också vara någon man ska känna till som jag har missat.

Men helt bakom är jag inte jag vet till exempel vilka Tjock-Steffe , Olivier de Paris , Robinson-Robban , Big Brother Linda , Jean-Pierre Barda och Paris Hilton (fast jag fattar inte hur hon kan vara så poppis)

9:58 em  
Blogger Unknown said...

Det är inte konstigt att du missat Ebba, hon är relativt ny.

25 år och chefredaktör på Veckorevyn. Eller som hon själv säger: "en dag äldre än Paris Hilton" som för vörigt är största idolen. Har gjort ett otroligt jobb med att göra sig själv till varumärke. Döpte till och med om Veckorevyn till "Ebbas Veckorevyn". Var förr redaktör på Expressen fredag och lyckades trippla dess försäljning.
Har även släppt en bok som heter "Ebbas stil" där hon skriver om hur man ska klä och sminka sig.
Kollade faktiskt i senaste Veckorevyn. 17 bilder var det på henne själv.
Du kan läsa om henne här: http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_10775345.asp

Jag vet inte vad jag tycker om henne, men jag tror inte heller jag tillhör hennes målgrupp:)

10:07 em  
Blogger Thérèse said...

Tack Ulrika , jag tror jag har sett hennes namn någonstans men har som sagt jättedålig koll på vem hon är. Veckorevyn är ingen tidning jag någonsin har läst och tänker nog inte börja nu heller.
Utan att veta vem hon är får jag en "jag vill synas" känsla och att hon är väldigt egenkär och självgod , för annars skulle man väl inte sätta in 17 bilder på sig själv i tidningen.

Du kanske skulle lägga upp 18 bilder på dig på backpacking och skriva hehe jag har en bild mer än Ebba. Eller kanske inte.

10:14 em  
Blogger Unknown said...

Ha ha, jag tänkte faktiskt på det tidigare idag. Jag tror att medlemmarna dött av skratt om jag lagt in så många bilder på mig själv:) Min chef hade definitivt dött av skratt, han tog sig en titt i Ebbas bok på akademibokhandeln senast han var i Sverige och han har fortfarande inte kommit över det.
Bilderna är enormt roliga i boken för övrigt. Ebba dricker te, Ebba under sin akshmirfilt, Ebba bakar lussekatter... 126 bilder. Ja du förstår dealen:)

10:21 em  
Anonymous Anonym said...

Jaha, är hon chefredaktör till och med? Det har inte jag fattat. Hm.

11:51 em  
Blogger Thérèse said...

Ulrika - hon verkar vara en rätt obehaglig typ. Jag kommer nog inte att köpa hennes bok eller läsa Veckorevyn.

Johanna - inte vet jag..

Men håll med om att det känns jäkligt pervo och kinky att kalla sig FLICKfotograf när man tar nakenbilder på vuxna kvinnor.

11:55 em  
Blogger Nejma said...

Nu för tiden verkar det vara inne att vara pervo. *grrrrr* För jag håller med, en FLICKfotograf ska väl fota småflickor i sina finaste klänningar och rosett i håret, inte vuxna nakna kvinnor och ABSOLUT inte nakna flickor... Och han har blivit kändis? Alltså, vart är vi på väg egentligen? Är pedofili på väg att bli legitimt? Jag har ingen aning om vem den där mannen är, har totalt missat honom men jag verkar inte ha missat mycket... Ebba vet jag vem det är, för hon syns ju överallt... Snacka om att vara narcistisk! Om hon bloggar så är den säkert jätteinne... *suckar*

/Nejma

/Nejma

1:14 fm  
Blogger Thérèse said...

Nejma - jag blir också jätteförvånad att han har blivit kändis , stötte på hans namn häromdagen och hade inte alls väntat mig den här reaktionen på bloggen. Jag trodde ingen skulle veta vem han var.
Läste för någon vecka sen i en av kvällstidningarna på nätet att varann tjej under 30 vill vika ut sig. Så det kanske inte är så konstigt att han ar blivit kändis.
Fast han kan väl knappast vara ensam snuskfotografer borde det finnas gott om.
Men ordet flickfotograf ger mig verkligen obehagliga vibbar.
Vore jag man och fotade nakna kvinnor skulle jag inte vilja att det fanns en antydan till pedofili som ju ytterst få gillar och vill förknippas med.

2:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Jo, Ebba bloggar, och den är poppis. Men jag har inget emot henne egentligen, tycker att hon verkar vara en gullig tjej och vad jag har för mig brukar hon inte säga att det här SKA MAN HA. Problemet är väl att unga tjejer som vill vara modeinriktade tar henne på orden, och gör slaviskt som hon gör och säger. Hennes bok "Ebbas stil" har tydligen lästs av väldigt många och vad jag förstår följs av väldigt många också... Det är lite trist.

9:43 fm  
Blogger Thérèse said...

Pistache och Johanan - den där Ebba ger mig också rysningar. Verkar vara en jobbig och dryg människa i stil med många dokusåpatjejer. Tror inte att jag surfar till Veckorevyn och kollar upp henne.
Men hon är ju inget pervo som Bingo. Iallfall inte offentligt.

12:45 em  
Blogger aspungen said...

Hmm, jag undrar om min pojkvän är pervers. Han är 10 år yngre än mig och kallar mig flicka. Det gör jag för övrigt själv sen några år tillbaka. Har slutat associera det till pedofili, men så har jag inte riktigt samma slags feministiska åsikter heller längre. Och jag har stått låååångt fram på barrikaderna förut kan man säga ;)

Hur som haver... flickor verkar ha varit heta i ganska många år. Men tja... jag skulle nog säga att själva trenden slog genom stort med Spice Girls. Kan man ha Girl Power, så kan man väl heta flickfotograf?

När det kommer till Ebba... jag tycker hon är ryslig. Såg intervju med henne på mediemagasinet då hon berättade att hon alltid varit bra på att sälja in sig själv, till exempel när hon ville bli skolans lucia.

Men om man tycker illa om Bingo så kan man ju hylla Ebba, hon är ju prydheten själv. Med raska steg på väg tillbaka till femtiotalet! Hon borde kanske bli folkpartistisk riksdagsledamot ;)

3:44 em  
Blogger aspungen said...

haha, roligt att jag skrev min kommentar först å läste artikeln sen. ser ju ut som om jag kopierat artikeln i min kommentar hoho :D

3:45 em  
Blogger Thérèse said...

Aspungen - dom verkar ganska obehagliga båda två

4:03 em  
Blogger Thérèse said...

Aspungen - Det är ju stor skillnad på vad ens pojkvän kallar en och vad en person väljer att kalla sitt yrke.

4:12 em  
Blogger Thérèse said...

Aspungen - Det är ju stor skillnad på vad ens pojkvän kallar en och vad en person väljer att kalla sitt yrke.

4:12 em  
Blogger aspungen said...

thérèse: jo, iofs men själva grejen med att vuxna tjejer kallar sig flickor är nog någon slags trend nu tror jag. och jag tror den började med kryddflickorna i england för 10 år sen. själv har jag nog köpt en del av det konceptet tror jag, trivs med det.

men däremot har jag nog slutat vara rädd för att allt är sexualiserat. jag förstår inte längre vad som är det farliga med det. t ex om barn ser på människor som knullar på tv.

tror jag ska blogga om det här småningom oxå.

4:53 em  
Anonymous Anonym said...

Hahaha, vilket roligt inlägg. You made my day =)

7:55 em  
Blogger Thérèse said...

Mandi - kul att jag "made your day" ;) men håll med om att en som kallar sig flickfotograf verkar vara ett pervo som vill leka gömma korv eller nåt annat sjukt med småflickor

3:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Säga vad man vill, han verkar sätta liv i luckan, och det är väl det det hela handlar om. Publicitet, så visst har han lyckats, "its just biz". en sketen peddo-fottare i en rutten lya i förorten eller han kändisen. Jag för min del är opartisk. jag diggar vuxna kvinnor med pondus och finess att kunna relatera till sin omgivning med folkvett utan att tappa livet sig självt japp. Ja ja visst han e Kurva-skithemsk ditt o datt. Men han har uppenbarligen lyckats med sitt Mission, frågan är väl då, vad e det för samhälle som omger oss, och som i sin tur ger honom sin välbehövda publicitet??
*just passing by

12:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home