lördag, juni 10, 2006

Explorer

Tack till en snäll Japanese Viking som svarade när jag bad om hjälp för att min blogg såg konstig ut i Explorer. Högerkanten med koalan Blinky Bill , länkar , arkiv mm. rasade ner till botten. Det var för att vissa av mina bilder var för breda , jag har en maxbredd på 410 pixels. Fast i Firefox och Netscape såg bloggen okey ut det var bara i Explorer högerkanten rasade ner.
Så ikväll har jag suttit och gått igenom hela bloggen , minskat eller tagit bort för breda bilder och nu ser den helt okey ut även i Explorer. Men jag tycker ändå att ni som använder Explorer ska byta det mot Firefox som är en mycket bättre och smidigare webbläsare.
Tack så jättemycket Japaneseviking vars blogg jag för övrigt kan rekommendera för alla er som ännu inte hittat dit. Den är intressant , rolig , välskriven och full av kul bilder. En favorit som jag dagligen följer.

6 Comments:

Blogger Me said...

Puss på dig! Bra att det löste sig!

4:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Skönt att det löste sig, det känns bättre nu när presentationen och länkarna är högst upp. Jag har Explorer nämligen. ;)

6:54 em  
Blogger Thérèse said...

Japaesevikig - puss på dig också. Ska varna att jag tar dig på allvar och så snart jag kan dyker jag upp i Tokyo. Nästa år flyttar ju en del av mina madrid-japaner tillbaka

Johanna - Du borde genast byta till Firefox. Den är mycket bättre. Så har du väl inte glömt mitt "skadestånd" Nu när Sverige spelade så dpligt behöver jag ett annat lag att hålla på så var är min frankrike-tröja ;)

8:54 em  
Anonymous Anonym said...

Hur byter man till Firefox? Förr i tiden, för sissådär... åtta år sen... var jag duktig med datorer, nu kan jag inte så mycket.
Haha, alltså... skadeståndet... det är ju samma sak för mig, jag lär ju också hålla på ett annat lag nu och Frankrike är ju givet. ;)

10:01 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - jag har aldrig gillar Explorer och maken har inbillat mig att den är full med virus och popups så jag har använt netscape länge. Många kompisar pratade om Firefox så jag blev till slut nyfiken och ladfdade ner. Det är bara att gå in på firefox.com ladda ner webbläsaren på svenska och be den för över dina bokmärken. Jag tror den frågar det. Jag har Explorer kvar på min dator , tror det är omöjligt att avinstallera , därtemot har jag avinstallerat Netscape men det var ju inget tvång. Så du kan ladda hem firefox som webbläsare utan att ta bort explorer. Jag är verkligen inget datageni men det här klarede t.o.m jag så då ska du fixa det utan probelm. När jag hade laddat hem och skrev om det i bloggen fick jag entusiastiska svar från andra firefoxanvändare

10:15 em  
Blogger Thérèse said...

Johanan - nu ser du att du är länkad om du nu haxde misstänkt att så inte var fallet! Du tillhör ju mina favoriter som skulle bli bjudan på tapas och vin om du visade dig istan.

Pistach - jag ska länak dig jag LOVAR , jag är bara lite dålig på att gå in och ändra i länkar men självklart länakr jag alla som jag vet länkar mig och är aktiva på min sida. jag har inte så många läsare att jag kan välja och vraka. Det tänker jag heller inte göra. Jag har hellre få läsare som kommenterar mycket , för jag älskar kommentare än tusentals anonyma sidladdnignar. Så kommentera om allt , hur mycket eller lite ni vill och om det har till ämnet eller är nåt sannat spelar ingen roll. Alla kommentarer är välkomna och omtyckta. Jag har hittills aldrig raderat någon

12:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home