tisdag, maj 02, 2006

You belong in Paris

You Belong in Paris

You enjoy all that life has to offer, and you can appreciate the fine tastes and sites of Paris.
You're the perfect person to wander the streets of Paris aimlessly, enjoying architecture and a crepe.
What European City Do You Belong In?

Jag hittade det här testet hos Nejma . Jag kan väl inte direkt säga att jag är förvånad över resultatet. Jag älskar verkligen Paris , det var där jag valde att gifta mig och jag skulle hemskt gärna bo där. Även om jag trivs mycket bra i Madrid och Spanien. Vi få väl se vad som händer om ett och ett halvt år då makens kontrakt här i Madrid tar slut men han har bland annat varit i kontakt med universitet i Paristrakten........

Dom senaste två dygnen har folk från 15 andra länder än Sverige varit inne på min blogg. Alla kontinenter finns representerade. Kul att ni som läser här är så spridda över världen. Men alla är naturligtvis välkomna var ni än bor. Jag är glad att någon överhuvudtaget läser och ännu roligare är det när någon kommenterar.

13 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Paris är en vacker stad. :-) Allt annat än Södermalm på mig skulle förvåna.

12:09 fm  
Blogger Thérèse said...

Paris är jättefint. Madrid är också fint men ibland blir jag vansinnig på den spanska mañana-mentaliteten. Även om jag triv tror jag inte jag vill bo här mer än dom två åren det är tänkt att vi ska vara här.
Fast jag måsteju inte flytta till Paris , Stockholm och många andra ställen skulle funka bra. Bara vi lyckas fixa jobb, skolor och bostad som funkar så.

12:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag blev oxa Paris! Har varit dar en gang for tva ar sen och absolut alskade det! Atervander sa snart tillfalle finnes. Au Revoir!

12:45 fm  
Blogger Thérèse said...

Mandi - Jag instämmer , Paris är en av världens vackraste städer. Hong Kong och Rom och Stockholm kommer också högt på listan över mina favoriter. Svårt att säga vilken stad som är nummer ett.

1:07 fm  
Blogger Helena said...

Själv blev jag London vilket ju passar alldeles utmärkt! Trevlig blogg du har, tittar in ibland. Norpade testet till min sida, det var lite kul!

8:48 fm  
Blogger Knaster said...

Jag blev London! Paris må vara vackert, men inget kommer få mig att bo där någonsin igen. Nada! ;)

10:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Kul blogg - det är alltid intressant att läsa andra utlandssvenskars funderingar.
Jag bor själv i Bryssel sedan ett år och har precis börjat blogga jag med.
http://www.waterglobe.net/blog/

Hälsningar
Marko.

11:46 fm  
Blogger Thérèse said...

Helena - kul att du norpade testet , ännu roligare att du skrev en kommentar så jag hittade din blogg. Jag gillar att läsa om andra svenskar i utlandet.

Cindy - Paris Paris Paris!!!

11:47 fm  
Blogger Thérèse said...

Marko - Roligt att du hittat hit och kommenterar , Roligt att du tycker om bloggen. Fin blogg du har , kul att du också gillar dykning! Jag läser också gärna andra utlandssvenskar

11:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag blev också Paris, vilken tur! När jag var 17 och bodde i Bryssel så tycket jag Paris var stort och hemskt och parisare var snobbiga. Det är ju tur att man kan ändra åsikt. Kärleken till Bryssel kvarstår så jag måste läsa Markos blogg.

9:27 fm  
Blogger Thérèse said...

Tolken - Jag har varit som hastigast i Bryssel och har väl inte så mycket att säga om stan egentligen. Men det är vanligt att man hör att folk tycker det är en ful stad. Paris är iallfall betydligt vackrare om du frågar mig men belgarnas franska siffror är lättare att förstå för en som pratar ganska dålig franska som jag

10:45 fm  
Anonymous Anonym said...

Hm, jag blev Barcelona. Det var som tusan, kanske borde åka dit. :)

1:57 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - jag tycker absolut du ska åka till Barcelona. Rolig och vacker stad som har allt.

2:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home