fredag, maj 26, 2006

vin och linser

Jag har ju tidigare skrivit om att man ganska ofta får något på köpet när man köper något i spanska livsmedelsaffärer. Jag har fått två portmonäer och en ful väska när jag har köpt ost. Majonäs har jag fått på köpet när jag har köpt sparris och ketchup. Jag fick en orange monstermask när jag köpte godis.
Men den mest udda kombinationen står min närmaste livsmedelsaffär för. Köpe en flaska rött vin och få en burk linser på köpet. Hela paketet kostar 2.5 € och vinet är helt okey. Hur linserna smakar vet jag inte Köpa erbjudandet har jag inte vågat mig på än. Men jag kunde inte låta bli att fota när jag var i affären igår. En linsburk fasttejpad vid varje vinflaska.

5 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Linser och vin - passar det verkligen ihop? Det borde väl göra det eftersom det hängde ihop, men det låter konstigt.

10:31 em  
Blogger Thérèse said...

Det låter skumt. Vet inte om det är någon mystisk spansk vinblandning jag har missat lins-tinto eller nåt. Inget jag vill smaka iallfall.
Vet inte hur bra ost och fula väskor passar ihop heller egentligen

12:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh, det är jätteroligt att göra sushi själv. Man får dem precis som man vill - hur mycket man vill och så kan man exprimentera med ingredienser i rullarna. Ruccola, avocado och lax är min favvo.

10:48 fm  
Blogger aspungen said...

Linser är väl dessutom godare när man kokar dem själv? Det ser ju hemskt ut att ha dem i burk :D

1:06 em  
Blogger Thérèse said...

Mifflan - jag måste prova någon gång. Jag har tänkt jättemycket på det och pratat om det med kompisar flera gånger att vi skulle ha en sushi-lagar kväll tillsammans.

Aspungen - Linser blir nog godare om man kokar själv. Röda linser behöver deeeutom bara kokas i 10-15 minuter. Jag har aldrig smakat den här burken men i Sverige finns färdigkokta linser , bönor , kikärter på burk som smakar helt okey. Jag kommer inte ihåg märket på burkarna men dom är ganska vanliga och från Italien och säljs av en som iockså säljer olivolja och vinäger

1:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home