tisdag, maj 23, 2006

300

Det här är mitt 300 inlägg och jag tycker fortfarande det är lika kul att skriva bloggen och få kommentarer. Jag har också haft tur och sluppit spam som jag vet andra bloggare som får i mängder.

Tänkte ta en kort rapport från födelsedagen i söndags. Först var vi på El Rastro , den stora loppmarkanden som hålls varje söndags förmiddag i Madrid. Svärmor och hennes man ville turista lite. Efter El Rastro gick vi till Plaza Mayor och åt lite tapas. Sen promenad till Atocha-stationen och pendeltåg hem. På vägen hem köpte vi en chokladtårta på ett bageri. Så när vi kom hem blev det kaffe och tårta.

Efter lite vila gick vi till en japansk restaurang i närheten av där vi bor och åt sushi. Det var jag som hade önskat sushi för det är en av mina absoluta favoriträtter. Efter det gick maken hem med barnen och jag , svärmor och hennes man gick och drack rom och cola och kastade dart.

En lyckad födelsedag även om det råkade bli en drink för mycket. Nästa dag när jag tittade in på bloggen var det fullt av trevliga och snälla grattis. Tack allihopa.

5 Comments:

Blogger Maria Agrell, Barcelona said...

Grattis i efterskott. Jag ska fortsätta läsa om ditt liv i Madrid.

Vilken tur du har som slipper katalanskan. Den största trösten är att vi här i Barcelona åtminstone har Medelhavet att bada i, när frustrationen blir för stor.

1:06 em  
Blogger Thérèse said...

Maria - Havet är något jag saknar enormt mycket här i Madrid. Annars trivs vi väldigt bra. I mitt hus har vi iallfall en pool som vi delar med grannarna när sommarhettan blir för varm.

1:19 em  
Blogger Me said...

Inte illa. Jag började i oktober 2004, men du är snart ifatt mig.

2:57 em  
Blogger Thérèse said...

Jag började i december. Vissa dagar kan jag skriva jättemånga inlägg , andra blir det inget alls. Det beror på vad jag gör och om jag har några skrividéer

4:02 em  
Blogger Thérèse said...

Åh Nadia vad gulligt sagt , jag blir alldeles varm! Tack så väldigt mycket.

2:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home