tisdag, april 18, 2006

Tjock-Steffes kalas?

Läste Argastes blogg om Tjock-Steffe. Undrar nu om jag kanske kan ha besökt ett av Tjock-Steffes kalas i Uppsala. I början av 90-talet kände jag en kille som ett par gånger bjöd mig på fest på en lyxbåt som låg i Fyrisån. Ägarna hade visst sprängt kassaskåp men det märkte inte jag nåt av på festerna. Jag var även på ett födseldagsparty hos någon som sprängt ett kassaskåp på en lokal som man hade hyrt i Uppsala. Alla inbjudna fick gå fram till en disk och hämta en bit tårta och ett helrör brännvin helt gratis. Självklart blev det ett rejält fylleslag. Jag har vaga minnen av att jag sa grattis till han som fyllde år. Tjock-Steffe? Jag har ingen aning men maken misstänker det. Det kan ju inte finnas hur många Uppsalamaffiosos som helst som har en båt i Fyrisån.
För den som vill ha koll på Tjock-Steffe rekommenderas bloggen Tjock-Steffe Watch

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh herregud! Jag känner mig som ett skakande Westlife-fan som står och fryser utanför Grand Hotel medans du har vart uppe i sviten. Såg du Pricken, en torped som tydligen ska vara 2 meter lång? Enligt historien ska dom haft civilspanare på sig och nån av grabbarna ska ha ropat bort mot deras bil:

-Kom och ta en bärs vettja, ni har det inte så fett.

Så många frågor....

9:25 fm  
Blogger Per said...

Uj-uj, det måste vara svårt att komma ihåg alla som var med på det "kalaset". Efter den backanalen med varsitt helrör så måste det blivit svårt att urskilja Tjock-Steffes nuna

Tjock-Steffe (Expressen)

En viktig fråga man ställer sig dock är: -Bjöds det på vanlig söttårta eller var det smörgåstårta på Tjock-Steffes födelsedgagskalas och blåste han ut ljusen på sin bit?

10:38 fm  
Blogger Thérèse said...

Man ska nog inte blogga när man har druckit lite. Känner att det här inlägget avviker rejält från mina andra. Jag har varit ganska skötsam och att jag hamnade på någon eventuell Tjock-Steffe fest vara att jag kände någon som kände någon som kände någon som kände honom eller hans polare. Uppsala är en väldigt liten stad. I min ungdom var jag ofta ute och festade och i Uppsala möter man samma människor på krogen

Aragste - mina minnen från kalaset är verkligen inte dom bästa. Det var som sagt inte igår och det var gratis helrör till alla så jag har ingen aning om Pricken var där. Men du verkar insatt , jag ser framemot att läsa mer om Tjock-Steffe på din blogg

Per - det var vanlig söttårta med grädde och bär som sköljdes ner med brännvin. Jag minns inte om det var några ljus och om någon i så fall blåste ut dom

11:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Låter som en underbar fest och jag är glad över att du numer har fått ett nytt fan (argaste, se hans senaste inlägg på bloggen om dig)

blir jag snuskigt rik någon gång ska jag fan också ge folk ett varsit helrör!

2:55 em  
Blogger Thérèse said...

Virvla - jag har läst argaste , är smickrad att bli omnämnd på hans blogg som jag är helt beroende av. Skrattar varje dag. Argaste måste vara en av nätets roligaste bloggare. Jag ser fram emot inbjudan till din fest med gratis helrör.

Jag ska ha den uppskjutna inflyttningsfesten imorgon och på äkta spanskt manér förväntas vi bjuda på öl och vin. Möjligen tar någon med sig en flaska och ger oss i present att ställa fram på bordet med drycker. Men här blir man inte ruinerad av att köpa ett lass öl så det är ganska okey. Sen blir jag bjuden när jag går på någon annans fest eller går ut med någon

3:04 em  
Anonymous Anonym said...

Lite som att ta rundor, jag tycker om det. Lärde mig det på Irland. Ibland blir det inte jämnt utan man kommer hem pank men i längden jämnar det alltid ut sig :-)

Du och 70talskillen kommer självklart bli inbjudna. Eftersom det kommer ta ett tag innan jag blir rik så kan ni ta med ungarna...

9:43 em  
Blogger mikebike said...

alltså detta är galet. jag har totalt missat tjock-steffe. han har passerat totalt och just sånt brukar ändå snappas upp av min hjärna. hmm tack för att du och argaste håller mig uppdaterad. ska kolla in den där tjocksteffe watch;)

10:14 fm  
Blogger Thérèse said...

MikeBike - jag hade också missar honom när Argaste började skriva om honom men uppdaterade mig lite. Snackade med mannen om några kalas på lyxbåt i Uppsala i början av 90-talet och började fundera på om det kanske kunde vara. Jag vet ju faktiskt inte. Men Uppsala och Fyrisån är jäkligt litet så hur många gangsters har lyxbåtar där?

11:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home