måndag, januari 08, 2007

en ska bort

Ja den här utmaningen har cirkulerat på diverse bloggar. Till och med på den här bloggen men då var jag för lat för att skriva själv utan lät Niklas (fd. Hans Ångest) agera gästbloggare.
Det var inte lätt att komma på men nu har jag satt ihop en egen lista. Fyra saker är sant och en är falsk. Så kom med förslag vilken som ska bort och varför.

1. Jag har tävlat mot Malin Bayard i hästhoppning

2. Jag har fått en puss av en rosa delfin

3. Jag har suttit i Olof Palmes knä

4. Jag har läst hela telefonkatalogen dvs. namndelen (Uppsaladelen) från början till slut minst fem gånger

5. Jag har en gång sprayat tårgas i ögonen på en man som försökte överfalla mig


Gissa på nu! Till sist kan jag glädjande konstatera att bloggens besökssiffror idag passerade 90000 besökare sen jag installera räknaren 1 maj 2005. Inte unika besökare men ändå jättekul. Tack alla ni som läser och kommenterar!
Gissa nu på det här så ska jag avslöja svaret när tillräckligt många har gissat.

19 Comments:

Blogger Anna Malaga said...

Fyran ska bort - det lâter snarare som nâgot Niklas skulle kunna göra...

12:00 fm  
Blogger Per said...

jag gissar på 2:an, fast kanske 1:an alternativt. Jag vet inte vem Malin är, jag känner ju bara till Anders Gernandt med sina -Åhh han riiiiiverrrr

12:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Anna: Ha ha ha!!!

Okey Anna, det känns som att jag måste skingra lite av koldioxiddimman som uppenbarligen fortfarande förföljer dig.

Du har fått innebörden av ordet "namnkunnig" alldeles om bakfoten...

12:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Therese: Eftersom jag vet det rätta svaret tiger jag som muren!

12:18 fm  
Blogger Thérèse said...

Roligt med olika förslag. Jag vill ha fler gissningar , så kom igen nu.

Niklas - jag vet att du vet och tiger som muren ;)

8:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag hoppas att du har sluppit att spraya tårgas i ögonen på någon, så jag gissar på den. Men jag förstår verkligen inte varför du skulle läst telefonkatalogen från början till slut?! Är det inte bättre att läsa en vanlig bok? Hrm. Men vänta här nu. Finns det rosa delfinter?!?!?! Det kanske var en kuggis... Hur gick det i tävlingen mot Bayard?

9:13 fm  
Blogger Thérèse said...

Hi hi vad kul med olika svar. Det enda alterntivet som inte blivit ifrågasatt är att jag suttit i Olof Palmes knä. Undrar varför alla tror att det är sant?

12:05 em  
Anonymous Anonym said...

Pjaaa, det är ju inte helt omöjligt liksom... INGET är ju helt omöjligt. Förutom kanske en rosa delfin... jag hatar egentligen sånt här, jag kommer på att ALLT är falskt eller att allt är sant och har massor av argument för det. Gaaahh!

12:15 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - haha , jag ska komma med svar ikväll....

12:19 em  
Anonymous Anonym said...

Du har INTE läst telefonkatalogen 5 ggr och har du det......well.....jag är inte proffs med då ska du kanske ringa nån?

En fråga till?
Hur installerar man en räknare på bloggen?

3:33 em  
Blogger Thérèse said...

Nyaga - Haha vilka fördomar mot folk som läser telefonkatalogen...
Den räknare jag har är gratis och lättatt installra. Man registrerar sig bara på sidan och får då en kod som läggs in i templatespå bloggen. här är den räknar jag använder men det finns rätt många att välja på.

3:55 em  
Anonymous Anonym said...

Malin B. tror jag på och rosa delfiner och tårgas också (stackars dig!), men sen var det värre. Jag tror att det är telefonkatalogen som är ljug. Det finns ju nummerupplysning! Fast du kanske letade efter någon snyggings telefonnummer... ok, det får bli 4 iaf.

9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror inte att du har tävlat mot malin Bayard i hästhoppning:-) Ska bli spännande att få det rätta svaret sen.

Jag lovade ju igår att jag skulle skriva ett svar på din kommentar om varför dina barn inte är vegetarianer. Jag skrev som sagt ett ganska upprört svar igår men råkade radera det. Nu har jag skrivit ett nytt, det är som sagt bland kommentarerna på texten
"Gästbloggare: Niklas (Fd Hans Ångest) Rätt svar!" så varsågod och läs:-) Massa kramar /becka

11:01 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Rain man-varning på nummer 4 säger jag bara. Dessvärre har jag en känsla av att den är sann. ;-)

Nummer 1 ska bort!

1:32 fm  
Anonymous Anonym said...

hoppas det är 4:an som ska bort, låter inget kul...

2:05 fm  
Blogger Anna Malaga said...

Gösta Bohmans knä hade däremot inte varit trovärdigt ;-)

7:13 fm  
Blogger Thérèse said...

Pumans dotter - hihi kul förslag men skulle snyggingen hetat Örjan Östberg eller något liknande och jag var tvungen att plöja hela katalogen innan jag insåg det.

Becka - bra kommentar två inlägg ner. Får se om det blir någon diskussion

Cliff Hanger - haha visst är det Rain-man varning. Hans förmåga att komma ihåg hela katalogen har jag iallfall inte för jag lär mig aldrig folks telefonnummer. Jag är riktigt usel på det.

Susana - haha , ja jag ska avslöja senare idag tänkte jag

Anna - haha jag kan faktiskt redan nu avslöja att jag inte har suttit i Gösta Bomans knä.

7:36 fm  
Blogger Stora Morran said...

Jag gissar på att 1:an ska bort!

11:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Bara 1:an later nagotsanar sannolik. Men som naturvetare maste jag naturligtvis opponera mig mot rosa delfiner. 2:an ska bort!

1:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home