tisdag, augusti 29, 2006

Vad jag saknar från Spanien

Jag läste på Annas blogg om saker hon saknade och inte saknade från Sverige och tänkte att jag kunde göra en liknande lista om Spanien.

Det jag saknar från Spanien

*Klimatet
*Tapas
*Folklivet
*Spansk ost
*Cortado (spansk kaffe med lite mjölk i , världens godaste kaffe)
*Språket (det är roligt och bra övning att växla mellan spanska , engelska och svenska varje dag)
*Spansk kafé/bar kultur

Det jag inte saknar från Spanien

*Byråkratin
*Språket (visst jag pratar bra spanska men det är så mycket lättare att uttrycka sig på svenska)
*Trängsel
*Bristen på roliga kryddor och andra exotiska ingredienser i mataffärerna , svenska affärer är verkligen jättebra på det.
*Aggressiva och påstridiga telefonförsäljare men dom finns ju även i Sverige fast här kan man spärra telefonen för sånt , vet inte om det går i Spanien
*Spanska banker

Jag kan säkert komma upp med mera saker men just nu är mitt huvud verkligen tomt på idéer och jag saknar mina barn sjukt mycket.

2 Comments:

Blogger Anna Malaga said...

Hihi, ja jag hâller nog med dig där.
Vad är det för ost du gillar? Jag äter mest Garcia Baquero semicurado.

12:05 fm  
Blogger Thérèse said...

JAg gillar också semicurado brukar äta en som heter Captain någonting och har svart kant ,eller Al Campos egen variant på den. Jag gillar blandningen av leche de cabra , oveja y vaca. (mjölk från get , får och ko)

12:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home