tisdag, augusti 29, 2006

fulblogg

Jag har verkligen varit usel på att uppdatera bloggen. Det känns som om alla idéer försvunnit ur huvudet så fort jag kom till Sverige och att bara skriva om vad jag gör är nog inte så intressant.

Jag har varit i Göteborg ett par dagar och träffat kompisar. Sverige visade sig från sin absolut vackraste sida utanför bilfönstret nästan hela vägen till och från Göteborg.

Jag har också varit och tittat på huset där jag och barnen ska flytta in i november. Jag har aldrig bott så stort och aldrig heller så lantligt. Men tydligen går det täta bussturer in till Stockholm och jag har ju bil också.

Kom gärna med förslag på vad jag ska skriva om. För jag vill blogga flitigare men huvudet har varit helt tomt på idéer sen jag landade på Arlanda. Så ältar jag fram och tillbaka om jag gör rätt och vad som är bäst för barnen och annat sånt som inte heller är så kul att läsa.

8 Comments:

Blogger Anna Malaga said...

Tja, det kan väl inte vara sâ svârt:
Hur känns det att komma hem? (eller det känns kanske som om du aldrig hade varit borta)?
Hur gâr det med jobbsökandet? Har du varit pâ sunkhak? Vad saknar du frân Madrid? Vad tycker barnen om att du är borta? Hur ser ön ut där ni ska bo?
Var det nâgot du inte hade saknat, men blev glad att âterse? Har du själv förändrats nâgot under tiden i Madrid?
Och sen lite salta, svensk sensommar och svensk press och Tv för oss utlandssvenskar, tack!
Eller följ med mig runt Andalusien :-)
Hoppas du har det bra och att allt klaffar.

5:43 em  
Anonymous Anonym said...

Men... du får skriva om vad du vill. Det mesta är liksom intressant. Glad att få se ett inlägg i alla fall! :)

8:22 em  
Blogger Pumita said...

Kul att få ett livstecken från dig Therese! Jag har full förståelse för att det kan vara svårt för dig att hinna med bloggen eller att komma på nya idéer. Anna kom med några jättebra tips, tycker jag, så ta för dig! ;)

11:39 em  
Anonymous Anonym said...

Haller med Pumans Dotter; Anna kom med manga jattebra forslag!

4:00 fm  
Blogger becka said...

Jag var i alla fall ytterst glad över att få ha dig i Göteborg några dagar, det var supermysigt! Blogga på om lite allt möjligt du bara, vi är ju svältfödda på dina texter;-) puss puss

5:40 em  
Anonymous Anonym said...

Du får gärna fulblogga. Fast jag tycker nog att du alltid bloggar fint. Du får skriva om vad som helst. Eller om ingenting. Eller ta en paus till dess att du hittar bloggnistan igen. Vi väntar.

6:13 em  
Blogger becka said...

Förresten, jag har letat efter inlägget vi pratade om i helgen; det om sonen. jag hittar det inte! Vilken månad var det och vilken rubrik? puss puss igen

7:08 em  
Blogger Thérèse said...

Anna - jag har fuskat och skrivit ett inlägg som bara svarar på dina frågor. Jättebra för nu flöt bloggandet på hur bra som helst. Förhoppningsvis har min idétorka börjat släppa. Hoppas hoppas...

Johanna - tack , gulligt skrivet

Pumans dotter och Linda- jag körde Annas tips rakt av för dom var så bra.

Becka - det var jttemysigt att hälsa på er i Göteborg , hoppas vi snart kan göra om det. Om sonen skrev jag 27/4

Cocotte - tack , jag hoppas bloggnistan kommer , idag har det känts bättre , men det är så många jag vill träffa och så mycket jag vill göra och förutom att njuta av det underbara sensommarvädret

6:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home