fredag, juli 14, 2006

is

Is....kopiösa mängder is.....så mycket is att det spelar ingen roll om Nordpolen smälter jag kan bygga upp skiten igen. Så fortsätt spraya hårklet, elda kylskåp, köra tvåtaktsmotorer för jag har läget under kontroll.

Så här fint beskriver min favorit och inspirationskälla Argaste sin frys. Jag kan inte annat än instämma , så försöker jag få min frys att se ut. Speciellt nu i ett väldigt galet sommarhett Madrid så går det åt is. I värmen dricker man mycket och ett glas vatten är inte kallt länge. Lägger man bara i en isbit så smälter den på nolltid så man måste vräka ner ett helt gäng isbitar. Här säljer affärerna stora påsar med is för den som inte orkar fixa med iskuber på egen hand.
Även om det mest blir vatten för mig i värmen så passar is till nästan alla drycker undantaget är väl te , kaffe och rödvin. I Thailand blev jag serverad is i ölen , ingen favorit men det gick.


isvatten


isberg

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

iste? islatte (frappe eller vad tusan det egentligen heter?)? sangria? johoda, is passar till allt! själv har jag just tagit första drinken för dagen. klockan är 15 lite drygt och det är på fastande mage. jag inbillar mig att jag kommer bli mer inspirerad till att fixa i ordning inför festen ikväll om jag är lite dragen...hrm. jaja.

3:25 em  
Blogger Thérèse said...

Virvla - ja okey det finns slatte , iste och annat men jag är skeptisk , sangria är ju utblandat rödvin.
Hihi första drinken på fastande mage , du firar ordentligt med fransoserna. Hoppas det blir en kul fest. Jag blir riktigt sugen på ett glas själv nu men hoppar nog det , ska vara ensam med mina barn hela kvällen , mannen ska ut på roligheter och då känns det inte läge att sitta och dricka drinkar.

4:15 em  
Blogger Pumita said...

Frappuccino, eller iskaffe, ar precis vad jag langtar mest efter just nu. I Chetumal, nara gransen till Belice, ar det over 30 grader i skuggan. Doppa sig i Laguna Bacalar (tack for tipset!) var inte sa dumt heller!

8:29 em  
Anonymous Anonym said...

Årets investering:kylskåp med ismaskin! :-)
Jag ler varje dag...flera gånger!

9:37 em  
Blogger Thérèse said...

Pumans dotter - åh Chetumal , visst är det underbart! Nu längtar jag verkligen tillbaka... hoppas på rapport på svenska om Chetumal på din blogg , har läst allt annat om din resa! Låter som om du har det hur bra som helst. Men du kan väl inte tycka om mole?

Kapple - åh ett sånt kylskåp vill jag också ha. Blir nästa stora investerig hoppas jag

9:44 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Själv sitter jag just nu och groggar med dålig is. Den hade inte fryst riktigt, därför är den dålig. Men lurig är jag. Snart ska jag ut och skåla med en annan bloggbekant. Skål!

För övrigt tycker jag att det är barnsligt roligt att det är via mig som du, Virvla och Städtanten har funnit Argaste (för så är det väl?). Roligt att bygga broar. :-)

10:28 em  
Blogger Thérèse said...

Cliff hanger - klart du ska bygga broar , vi får väl ha en bloggträff men mycket rom och flera bloggbekanta när jag kommer till Sverige

10:34 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Fan, du är ju som en hök på kommentarerna! Jo, men visst vore det intressant med en bloggträff någon gån. :-)

Annars undrar jag hur ni ska kunna hålla ihop äktenskapet med 1,5 år i olika länder (ska han flytta hit efter 1,5 år?). Verkar svårt, men jag önskar er lycka till.

10:39 em  
Blogger Ataharis said...

Jag har en form av utmaning åt dig - men en rolig och personlig sådan:

Om du fick sommarprata i Sveriges radio, och välja musik till. Vad skulle dina timmar handla om, och vilken musik skulle du välja?

Vore kul att läsa! :)

11:06 fm  
Blogger Thérèse said...

Cliff hanger - Det går många plan och är billigt att flyga mellan Sverige och Madrid. Så bi bö kunna ses minst varann månad , helst oftare , ska nog gå om det är meningen att det ska vara vi. Vi har varit tillsammans väldigt länge så det kan funka. Nejma i mina länkar bor i Marocko och mannen i Sverige och det har tydligen fungerat över 1.5 år. Efter 1.5 år flyttar antingen maken till Sverige eller så flyttar vi till ett annat land

12:57 em  
Blogger Thérèse said...

Trulsa - oj vilken kul fråga? Hihi men den måste jag tänka på ett bra tag tror jag. Förhoppningsvis kommer svar så småningom , lite kan ag ju säga direkt men men jag ska svara och utmana vidare

12:58 em  
Blogger Scenskräck by Jim said...

Många nämnde iste, islatté men jag tänkte lägga till att vi både i Malaysia och Thailand blev serverade heta drycker som te med massa isbitar i.

4:28 fm  
Blogger Pumita said...

Therese: "Pumans dotter - åh Chetumal, visst är det underbart! Nu längtar jag verkligen tillbaka... hoppas på rapport på svenska om Chetumal på din blogg , har läst allt annat om din resa! Låter som om du har det hur bra som helst. Men du kan väl inte tycka om mole?"
Lagunen var helt fantastisk! Sjalva stan var jag inte lika fortjust i. Rapport kommer, pa svenska ocksa, sjalvklart! Bara jag hinner med... Det har varit sa mycket pa sista tiden: akta gisslandrama, langa bussresor, stold av ryggsack, polisanmalan och allt mojligt.

Mole tillhor inte mina favoriter, men pa nagot satt var det godare an jag trodde... visst var det diplomatiskt sagt? ;D

1:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

10:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

11:13 em  
Anonymous Anonym said...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

5:50 fm  
Anonymous Anonym said...

This is very interesting site... Cicely mary barker flower fairies lavender owners manual for 2000 infiniti qx4 http://www.land-rover-finance.info/Silnik-200t-land-rover-discovery.html Online custom computer stores american tire Chaintec video cards Porsche 550 Camshot web cam http server camera hidden surveillance 20 crazy shirt http://www.slots-0.info Scan based trading

6:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home