måndag, maj 29, 2006

varukorg

En spansk varukorg i affärer har precis som en svensk ett handtag men bär den i. På bilden är det nerfällt men det är det svarta på korgens långsida. Att handtaget sitter mellan korgens kortsidor och inte mellan långsidorna som i Sverige gör den faktiskt lättare att bära. Men en sak som skiljer är att korgen har små hjul och ett längre handtag , det som är uppfällt, så man kan dra den istället för att bära. Väldigt bra och praktiskt , det skulle ICA och Konsum gärna få införa.



Jag kan förresten meddela att jag fick en del konstiga blickar när jag fotade varukorgen i affären. Jag kan medge att det kändes lite fånigt att stå och fota den och bli tittad på.

13 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Är man bloggskadad så är man, då får man ta att folk kollar konstigt på en när man fotar i livsmedelsaffären. :-) När jag för bloggens skull fotade den där konstiga skylten som det stod "avlämningsplats" på för inte så länge sedan var det en gubbe på en balkong som glodde på mig.

12:35 fm  
Blogger Thérèse said...

Bloggskadad var ordet. Personlen på den japanska restaurangen fnissade och tittade när jag fotade sushin förra helgen och jag smög lite i affären och kollade att inte så många såg mig när jag skulle fota vinet med linserna.
Haha det kommer väl att sluta med en nakenchock för mig också...

12:52 fm  
Blogger Coola Morsan said...

Du får göra som jag: Träna på att skjuta från höften och låtsas som det regnar.

1:35 fm  
Blogger Thérèse said...

Bra tips coola morsan. Det borde ju inte vara så svårt med en digitalkamera när man ser på skärmen hur bilden blir. Fast ingen lär bli arg eller säga till mig för att jag fotar min mat på restaurang , kundkorgar i affären eller vin och linser på butikshyllan

1:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Bloggskadad var ett bra ord. :D

Haha, känner igen det där, jag avskyr att fota när människor ser mig, samtidigt som jag älskar att fota, och det där gå ju inte riktigt ihop...

Smart korg! Sån vill jag ha i Sverige. Kundvagn är ofta för stor och korgen är för tung att bära. Ju.

8:31 fm  
Blogger Thérèse said...

Johanna - den är jättesmart. Jag håller med om att kundvagnar är ofta för stora och korgen blir för tung. ALLA spanska livsmedelsaffärer har såna och jag gillar dom. Jag hoppas också att svenska affärer tar efter.

8:57 fm  
Blogger Thérèse said...

Ja jag är väldigt förtjust i spanska kundkorgar. Förstår inte varför inte ICA och Konsum kan ta efter en sån bra grej.

11:08 fm  
Blogger Thérèse said...

En annan bra sak med spanska kundkorgar är att om man bär dom sitter handtaget från kortsida till kortsida och inte från långsidan till långsidan som på svenska kundkorgar. Det blir faktiskt lättare att bära då

1:56 em  
Blogger Lugnetetc said...

Vad skönt att andra är blogskadade! Jag tog bilder i soprummet och hoppades att ingen skulle komma under tiden...

9:42 em  
Blogger Thérèse said...

Fred - välkommen till klubben;) Vi verkar vara många som är bloggskadade. Undrar om det inte hade varit snäppet pinsammare att någon såg när man fotade i soprummet än när man fotar en kundkorg. Jag tog bilder på våran innegård där vi hänger tvätt idag , grannarna skrattade åt mig.

11:35 em  
Blogger Nejma said...

Och även jag smyger runt med kameran i väskan... Blogskadad var ett bra uttryck! Jag är definitivt blogskadad. *s*

12:50 fm  
Anonymous Anonym said...

I dag finns det sådana korgar på ica maxi i Norrköping.

10:41 em  
Anonymous Anonym said...

Ica har börjat införa dem, de började på maxibutikerna och sedan har det spritt sig. Även Coop och Citygross har dem.

Tycker det är största grejen sedan självscanning system med självplock.

11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home