tisdag, maj 30, 2006

botad?

Ikväll har jag varit vid Plaza Norte2 som är ett stort nytt väldigt fint köpcenter där alla tänkbara affärer och restauranger och några biografer finns. Här finns till exempel en stor Sanrio affär , stort HM , Zara och mycket annat. Precis bredvid ligger IKEA. Precis innan dom skulle stänga vid 22 smet jag in i svenskbutiken för att kolla om det var någon svensk mat jag var sugen på.

Jag som i ett halvår har varit mer eller mindre ständigt sugen på saltlakrits och nu har IKEA här börjat sälja Djungelvrål. Jag tog upp en påse Djungelvrål , tittade på den och insåg att jag inte var det minsta sugen. Kanske har föräldrarnas och svärmors stora påsar med saltlakrits botat mitt sug eller så har jag en tillfällig svacka. Det enda jag köpte var lite knäckebröd och några läckerol för halsen känns fortfarnade inte helt okey.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hittade boquerones (stavade nog helt fel) i en svensk lanthandel, hur glad blev inte jag! I löööve dom där firrarna!

12:15 fm  
Blogger Knaster said...

*ser rädd ut*
Kan man vara INTE SUGEN på saltlakrits? ;)

12:31 fm  
Blogger Nejma said...

Nä, nu måste du vara sjuk på riktigt! Man KAN inte bli botad från lakritssug....

Kul att Ikea i Madrid börjat sälja Djungelvrål. Det lutar nog åt ett Madridbesök för oss i sommar. *s* Skolböckerna är kanske t.o.m. billigare där än i Ceuta... Det kunde ju vara en bra anledning till att åka upp. ;-)

12:39 fm  
Blogger Thérèse said...

Argaste - jag trodde dom smakade ganska lite. Här är dom iallafall poppis

Cindy - jag vet det är skumt , jag kanske borde gå till en läkare och kolla vad det är för fel på mig...

12:39 fm  
Blogger Thérèse said...

Nejma - ja , jag måste vara ur form eller nåt. Djungelvrålen på IKEA säljs ihop med en påse zoo-tabletter men det är helt okey för zoo är också gott. Säg till när ni kommer så kan vi ta en fika , äta middag , äta tapas , kolla på dr Snuggles eller nåt ;)

12:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home