lördag, mars 04, 2006

Virus

Usch idag är vädret inte kul här. Regn och blåst och kallt som en novemberdag på svenska Västkusten. Familjen åkte i väg till ett shoppingcentra med inomhuslekplats , karuseller , McDonalds och annat. Själv var jag hemma och försökte döda virus och spyware som min bärbara dator fått. Jag hade 2 virus och 7 spyware. Viruset hade den jobbiga effekten att datorn plötsligt utan förvarning stängde av och när man satte på den igen så gick det inte att öppna Windows. Inte så kul när datorn stänger av när man sitter och skriver något som man inte hunnit spara. Nu är allt okey igen men i fortsättningen ska jag inte slarva med att uppdatera mitt virusprogram. Något jag rekommenderar andra att också göra

4 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Precis som med kroppsliga sjukdomar vet man inte hur bra man har det när man är frisk, och att man bör ta hand om sig då, för att undvika att bli smittad eller sjuk.

6:26 em  
Blogger Thérèse said...

Precis. Det är jobbigt att ha eländet och jobbigt att bli av med det. SÅ SKÖNT att bli frisk (både för datorn och mig) Låter som om du talar av egen erfarenhet El Mango. Antar att din dator också haft nåt, eller drar jag förhastade slutsatser nu

6:46 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Tidigare erfarenheter? Se bloggen 16-24 januari...

9:17 fm  
Blogger Thérèse said...

Ser det. Lycka till på tentan imorgon

2:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home