fredag, mars 10, 2006

stegräknare och giriga hyresvärdar

Igår hade jag total idétorka när det gällde bloggen. Annars brukar jag alltid har flera idéer än jag hinner skriva om.
Inspirerad av krokofanten och Cocotte tog jag fram min stegräknare som jag aldrig använt trots att jag haft den sen i somras. Gick till pendeltåget fram och tillbaka, dotterns dagis och affärern 6408 steg. Inte illla. Tränade en del i Sverige men har varit lat här. Tänkte bättra mig. Jag gillar verkligen poweryoga och det kan man utan problem göra hemma. Fast det ska bli av att man gör det också. Jag har varit ganska stel i lederna så poweryoga har varit jättebra. Nu har jag ju både gym och från juni pool i huset vi flyttar till så jag ska försöka bli bättre på träning

Annars har jag bara städat och packat. Vi har inte så mycket grejer att flytta för vi kom ner med flyg och hyr möberat. Men städningen är lite jobbig. Hyresvärden är girig och kommer att försöka hitta anledningar att behålla hela eller delar av depositionen. Här lägger man vanligen en eller två hyror i deposition som återfås när man flyttat ut om inget behöver repareras eller ersättas

Han har jobbat på samma instution på universitetet som min man men varit i Oxford 3 månader nu. Inte för att jobba utan för att han och frun fick barn i januari. Frun bor och har fast jobb i Oxford. Han är arbetslös men vill hitta nåt i Madrid så dom ska bo här när hon är mammaledig. Han var lite skum och höjde summan för depositionen och var ganska arg när han inte fick pengar direkt och ringde på dörren och telefonen flera gånger om dagen. Så första veckan i Madrid var så där lagom rolig.
Nu verkar vi få en bättre och trevligare hyresvärd på nya stället. Han bor inte i Madrid utan i Pamplona i norra Spanien så han lär inte komma och ringa på dörren så ofta.

Dottern trivs bra på nya dagiset. Hon lär sig nya ord på spanska varje dag och är så stolt. Det går jättebra att leka med dom andra barnen trots att dom inte kan prata så bra med varandra än. Det var bara i tisdags morse hon inte ville gå. Alla andra dagar har hon varit glad både när hon gått dit och när vi hämtat henne.

2 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Det är okej om du får idétorka lite då och då. Du skriver intressant, men man hänger ju knappt med i svängarna, så ofta som du uppdaterar!

12:41 em  
Blogger Thérèse said...

Ja ibland har jag minst 10 grejer i huvudet jag vill skriva om och då kan jag sitta och skriva hur länge som helst på kvällen. Det är mest på kvällarna jag skriver. Även om jag ibland lägger nut det på morgonen. Kände igen mig lite i det där som Hanna Flod? (tror hon hette så) hon som bloggar som Mamma Mu hade skrivit på Bloggportalen som du la in på din blogg. Men än så länge är det bara roligt att skriva. Nu i helgen lär det inte bli så mycket. Vet inte hur det går med internet när vi flyttar. Telefonica, har lovat att flytta över det men det går inte att göra på en gång säger dom. Vet inte hur länge jag blir utan. Makens lön som skulle ha kommit 28 februaria har ännu inte synts till.Mycet mañana här med andra ord

3:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home