måndag, oktober 02, 2006

ringa billigt

Eftersom ni är en hel del utlandssvenskar som hittar hit tänkte jag tipsa om ett sätt att ringa gratis. Ja , det finns väl många svenskar i Sverige också som gärna skulle ringa gratis till utlandet. Jag har själv använt Skype ganska mycket och det har fungerat ganska bra. Nackdelen med Skype är att båda personerna som ska prata med varandra måste vara online.

Det här fungerar så att du knappar in ditt nummer och nummeret till den du vill ringa till på datorn. Det ringer sen i båda era fasta telefoner samtidigt och ni kan prata med varandra helt gratis. Den andra personen behöver inte ens ha internet för att det ska fungera , det räcker med en fast telefon. Svenska mobiltelefoner går tyvärr inte att ringa till. Jag har ringt både Sverige och Hong Kong från Madrid och det fungerade alldeles utmärkt

6 Comments:

Blogger Krokofanten said...

Men detta låter ju nästan för bra för att vara sant... Tack Thérèse!

2:14 em  
Blogger Thérèse said...

Krokofanten - Jodå det fungerar alldeles utmärkt. Maken fick tipset av en polsk kollega som jobbar här i Madrid men har sin fru i Polen. Blir ju en del ringande då

5:35 em  
Anonymous Anonym said...

TAck för den! Själv använder jag skypeout det kostar lite men för 1 € i timmen så går det bra... fördelen med Skype är att det går att använda webkamera och det är bra det!

7:23 em  
Blogger Thérèse said...

Fred - ja webcamera på Skype är jättekul. Speciellt mina barn använder den när dom pratar med mormor , morfar , farmor och farfar. Tyvärr blir ljudet och uppkopplingen ibland sämre när man har webcamera tycker jag.
Periodvis har jag varit me om att Skype krånglat ganska mycket också , samtal bryts gång på gång.
Nu vet jag inte hur bra det här är men när jag provade fungerade det hur bra som helst och makens polska kollega använder det regelbundet och är nöjd

7:45 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipset!

8:29 em  
Blogger Thérèse said...

Linda - varsågod!

9:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home