lördag, juli 22, 2006

hårmassage

Jag provade en sån här konstig grej med tunna spretiga ben idag i ett köpcenter här i Madrid. Det är en hårmassage eller möjligen en huvudmassagen och är så SKÖNT.



Fotot är lite oskarpt men det går ju att se. Jag har inte så stor erfarenhet av massage men den här var verkligen mysig. Jag provade thai-massage i Bangkok ett par gånger och det kändes som efter ett yogapass (jag har varit yogaberoende innan jag flyttade till Spanien) man var alldeles mjuk i kroppen. Har även provat någon sorts fotmassage och det var skönt men inte så där speciellt.

Jag tror jag har en böjelse för när någon håller på med mitt hår. Jag mysryser alldeles när jag är hos frisören och gillar verkligen när någon annan håller på med mitt hår. Men 12 € för en hårmassage kändes väl dyrt så jag köpte ingen fast jag var sugen.

Ska vara modig och lägga in en bild på mig själv. Blir lite modeblogg med dagens outfit och allt.... Gillar ju egentligen inte att vara med på foton men det är ju kul att se hur dom vars bloggar man läser ser ut.

9 Comments:

Blogger Magnus W said...

Hey. Jag kom på en grej, någonstans (typ Kilroy Travels?) eller liknande kan man sätta ihop "egna" paketresor som man har drömt om, som sen kan bli riktiga resepaket ex. "Mimmis Favoritresa" som först börjar i Florida Keys, går via Peruikanska bakgator och slutar med Ungerns finaste sopprestaurang. Kilroy eller ngn annan resebyrå (kanske var belgisk eller ungersk? gjorde iaf "verklighet"/gav möjlighet till de paketen)

Du börjar få bra med läsare, säkert många som delar dina intressen och inspireras, njuter bara av att läsa om resmålen du beskriver och drömmer sig bort. Kontakta random resebyrå, sätt ihop ett paket och ta provision på det ex. 15% av alla sålda resor. Annonsera i bloggen och använd ditt nätverk? ;D Säkert en galen idé 01:50 en lördagnatt med alldeles för lite att göra men ja...

1:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Gud vad roligt med en bild på dig! Wooooo! :)
Johanna är på jobbet igen... vilket betyder tristess och bloggläsande...

8:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Förresten är sån där "hårmassagegrej" skön... och att få hårmassage hos frisören är ju gudomligt. Jag klippte mig och slingade håret vid Bonne Nouvelle i Paris. De gjorde ALLT (utan att fråga, därmed fick jag betala för ALLT också), men det var helt underbart... riktigt hår- och huvudmassage, alldeles alldeles underbart...
När jag klippte mig nyligen här i Falun hade min frisör börjat att ge huvudmassage också. Ingick i priset. Herregud vad skönt. Man blir ju alldeles... lyrisk.

10:00 fm  
Blogger Thérèse said...

Magnus - haha , ja det låter ju som en bra idé men så många läsare har jag nog tyvärr inte ;( Sen har jag dåligt med jobb och pengar för tillfäälet så det blir inte så mycket resa för mig.

Johanna - oj den där frisören i Falun skulle jag vilja gå till...

10:59 fm  
Anonymous Anonym said...

hårgänget på söder i sthlm ger också skalpmassage när man klipper sig och wig vid humlegården har en slags massagestol som man sitter i när de tvättar håret :)

1:22 em  
Blogger Stora Morran said...

Oh my days det där är ju min "mysrysare". Jag har en sån hemma. I början är den helt galet skön sen vänjer man sig tyvärr och det ryser inte lika mycket men jag älskar den.

12:04 em  
Blogger Thérèse said...

Morran - så den kanske är värd 12 € ändå? Jag är verkligen sugen på en

1:59 em  
Anonymous Anonym said...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

4:02 em  
Anonymous Anonym said...

Osm Content

3:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home