torsdag, juli 20, 2006

bikini

I huset där jag bor finns en trädgård men en stor härlig pool. Så nu när barnen har sommarlov och det är så varmt här att man knappt orkar göra något är vi där och badar så gott som dagligen. Det är gott om barn vid poolen. En sak som har slagit mig är att min 4 åriga dotter är den enda flickan som badar i baddräkt. Alla andra flickor här har bikini , hur små dom än är. Även bebisar som är yngre än ett år har bikiniöverdel på sig. I mina ögon verkar det lite löjligt att sätta en bikiniöverdel på ett litet barn. Jag och dom flesta andra svenska föräldrar skulle aldrig få för sig att sätta en bikiniöverdel på en bebis eller en 4 åring. Men här verkar det vara väldigt noga med det.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men gud vad opraktiskt med bikiniöverdel på så små barn! Baddräkt är väl tusen gånger smidigare. Strunta i bikiniöverdel och ha bara byxorna istället, tycker man... Vad gör en bikiniöverdel för nytta på ett litet barn? Den sitter nog ändå inte där den ska.

8:12 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - nej jag vet , jag tycker det verkar helt vrickat. Något man aldrig ser i Sverige. Jag skulle också struntat i överdelen och låta min dotter bada i bara byxorna men här hade det nog inte varit alltför populärt

8:17 em  
Blogger Thérèse said...

Nadia - ja vi märkte det när vi kom till Venezuela med en tvååring , då blev vi tvunga att köpa en bikini till henne. När vi var i Mexico med henne som bebis badade vi inte så mycket men hon badade i bara ett par byxor några gånger och ingen sa nåt eller stirrade iallfall

9:54 em  
Blogger Knaster said...

Jag har sett massor av svenska småflickor i bikini, så jag vet inte om jag tycker att det är ett "utländskt" fenomen, fast jag håller med om att det är befängt.

2:32 fm  
Blogger Thérèse said...

Cindy - fast bikini på småflickor i Sverige brukar väl iallafall röra flickor som går i skolan och inte såna som inte ens fyllt 1 år eller 4 åringar som min dotter

12:27 em  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

3:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home