lördag, maj 20, 2006

regalo

Jag har ju tidigare skrivit om att man ofta kan få någon gratisgrej när man handlar i affärerna här. När jag har köpt ost har jag fått både en portmonä och en ful väska. Köper man sparris kan man få majonäs. Jag har sett majonäs med en gratis ketchup. Jag har köpt tre burkar krossade tomater och fått en sax. Jag har även sett den udda kombinationen köp en flaska rödvin och få en burk linser på köpet.

Idag när jag var inne på affären frågade en tjej om jag kunde tänka mig att dricka ett glas öl. För besväret skulle jag få en avancerad ölöppnare. Ölen var naturligtvis gratis det var ett smakprov för att vi i Spanien ska fatta att man ska dricka holländskt och inte spanskt. Jag kan bara instämma när det gäller öl men inte när det gäller vin. Jag var inte svårövertalad utan drack ett glas öl.


Lite dålig bild men det är som en plastcylinder med nåt "jox" i, man sätter ner över flaskan så öppnar den kapsylen automatiskt. Jag har inte hunnit prova än.

3 Comments:

Blogger danne said...

Thérèse: Pannkaksfrukost på bloggen! Full med mys och mingel! kom över!!! Varmt välkommen //danne

7:17 fm  
Blogger danne said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

7:17 fm  
Blogger Thérèse said...

Tack danne , låter mysigt , jag kommer gärna!

9:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home