onsdag, april 05, 2006

Hello Kitty

Inspirerad av Virvla tänkte jag skriva lite om Hello Kitty. Den här kattflickan skapades Japan på 70-talet. Först fanns Hello Kitty bara på skolväskor men sen blev hon omåttligt populär nu finns det Hello Kitty bröllop, Hello Kitty vin, hon finns på flygplan, bilar, cycklar , på kläder ,väskor, kreditkort, mobiltelefoner , datorer, köksprylar och mycket mycket mer.

I Östasien är hon omåttligt populär och som jag tidigare skrev så ser man ofta vuxna människor med Hell Kitty tröjor i Hong Kong.

Även här i Madrid är hon jättepoppis och jag känner åtminstone till tre Hello Kitty affärer men det kan finnas fler. Här är det mest barn som har Hello Kitty på kläder och som leksak men jag har noterat att bland studenterna på UAM (Universidad Autonoma de Madrid) är det populärt med Hello Kitty väskor.

Min 4 åriga dotter älska Hello Kitty och jag måste erkänna att jag också smält för henne. Det är något visst med den lilla kattflickan. Nu har jag äntligen beställt cidermjölk från Japan av Nekomata Då passade jag på att beställa Hello Kitty kaka , ska överraska dottern. Hon kommer att bli stormförtjust.

Enligt hemsidan är Hello Kitty 5 äpplen hög och bor i en förort till London , tycker om att baka kakor, spela piano och leka utomhus. Företaget som tillverkar och säljer Hello Kitty heter Sanrio och har en mycket bra hemsida där den som är intresserad kan klicka sig fram


några av dotterna Hello Kitty saker. Klistermärken , gosdjur och en brödrost som rostar Hello Kitty motiv på brödet

Här även dotterns skolväska

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

underbart. helt enkelt underbart. *andlös*

1:17 fm  
Blogger Stora Morran said...

Hello Kity for president!

9:36 fm  
Blogger Thérèse said...

Ja , visst är hon underbar!!

10:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home