tisdag, mars 28, 2006

Äntligen

I dag kom en sympatisk äldre man från Telefonica hit med ett nytt fungerande modem så nu jäklar blir det blogga av. Jag har varit rätt avskärmad från svenska nyheter utan internetuppkoppling. På CNN har dom nämnt Sverige i samband med fågelinfluensan , att utrikesministern har avgått och vi har fått en ny samt att Tiger Woods fru är svensk. På spansk TV har jag inte hört Sverige nämnas alls förutom i under vädrerrapporten men då säger dom bara att i Suecia eller Escandinavio är det kallt. Ingen detaljerad väderrapport med andra ord.
Inte för att det känns jätteviktigt för skulle nåt väldigt viktigt hända i Sverige kommer det på spanska nyheter och på CNN. Jag har haft telefon nästan hela tiden och mobil så jag pratar ju regelbundet med släkt och vänner i hemlandet och så jag tror inte jag har missat något väldigt intressant.
Jag kan också meddela att det inte blev några problem med förra hyresvärden som jag var lite orolig för. Vi kollade bara hur mycket el vi gjort av med och drog det på depositionen. Han hade inget att klaga på.
Nu ska jag uppdatera mig på mina favoritbloggar, vilket kan ta tid för jag har många. Ska även skriva om det jag skrev på internetcaféet med snyggt svenskt tangentbord. Snart tillbaka med andra ord! Nu blir det daglig uppdatering

3 Comments:

Blogger Knaster said...

Välkommen tillbaka! :)

2:28 fm  
Blogger Thérèse said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

4:51 fm  
Blogger Thérèse said...

Tack,Ja, det är skönt att vara ute ur "radioskuggan"

10:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home