lördag, mars 11, 2006

flytt

Som alla trogna bloggläsare vet ska jag flytta Allt är packat och städat och nu är jag trött,trött,trött. Det blir inte så jobbig flytt för vi hyr möblerat men vi har ju ändå en massa grejer som kläder, sängkläder, dator, dvd, filmer, böcker, leksaker, diverse köksprylar mm.
Blir skönt att hitta ett ställe där vi vet att vi kan bo hur länge som helst. Lägenheten och området är jättefint stora parker och små mysiga affärer och restauragner i närheten. Så vi är nöjda.

Vi tänkte att det är väl bara att föra över sitt internet och teleabonemang till den lägenhten. Men så enkelt tyckte inte Telefonica ,spanska Telia, att det skulle vara. Det ska stängas av här och sen sättas på i den andra längenheten. Något som tydligen var komplicerat värre. Men dom känner till vårt ärende och jobbar på det. Så troligen kommer jag att vara utan internet och telefon , ett tag, iallfall över helgen. Fast dom sa att jag inte skulle behöva vara utan internet och telefon. Men det känns inte som om jag litar helt på det.

Så troligen blir det en liten paus i bloggandet. Iallafall över helgen. Kanske längre. Men läs och kommentera. Jag älskar att få kommentarer. Kan också rekommendera bloggarna jag länkar. Dom flesta uppdaterar ofta.

8 Comments:

Blogger Me said...

Hoppas att “flytten” har gått bra.
Även om det inte är så mycket prylar som ska flyttas är det alltid mycket jobb ändå.
Jag skulle kunna blogga hur mycket som helst i ämnet “flyttning i Japan”.
Hoppas att jag inte behöver flytta på ett bra tag!

7:03 fm  
Blogger Thérèse said...

Ja, det är alltid mer prylar än man tror, och städandet och packandet tar längre tid än man. Instämmer helt i att jag hoppas det dröjer innan jag flyttar igen.

8:38 fm  
Blogger Lugnetetc said...

Hoppas att det går bra! Studentliv +början på jobb har gjort att jag haft 11 adresser sedan 2001! Men nu minsann är det över med flytt (på ett tag iaf)...

7:50 em  
Blogger Unknown said...

Att flytta är alltid lite jobbigt och att få med sig teleabonnemang, internet mm verkar vara mycket svårt även i dagens tekniska samhälle. Sjukt underligt!

7:31 em  
Blogger Knaster said...

Stackare, radioskugga är bland det värsta en bloggare kan behöva utstå! Kom tillbaka så fort du kan!

12:26 fm  
Blogger Me said...

"Radioskugga", haha. Lysande!

2:18 fm  
Blogger MB said...

Misstänker att det kan ta tid...vi pratade om att byta leverantör och skulle få vara utan tfn och internet i en månad för som vanligt så tar allt ENORM tid här.....så vi stannade kvar hos den gamla.....

12:03 em  
Anonymous Anonym said...

Hoppas ni kommit på plats i nya lägenheten nu. Vi hörs när internet kommit îgång.

7:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home