torsdag, oktober 05, 2006

SMS-kurs

För 400 kronor kan man gå en kurs på Folkuniversitetet och lära sig skicka sms. Hela 5 träffar på 1.5 timme behövs tydligen för att bli fullärd i konsten att smsa.

Här finns ju något för mig som är expert på sms och letar jobb. Jag har ju till och med erfarenhet för jag lärde min mamma den ädla konsten att skicka sms för några år sen. Jag kan tänka mig att för 300 kronor lära vem som helst smsa på en eftermiddag.

Ni som mot förmodan inte litar på min kunskap i ämnet kan söka kursen här

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, då kan vi ju kanske bli kollegor. Ett sådant jobb borde vara som klippt och skuret för mig. Jag lärde min faster att smsa i midsomras, och min mamma blev så inspirerad, så hon som aldrig ens har varit det minsta intresserad av fenomenet har till och med köpt sig en ny mobil som hon tycker är ROLIG att pilla med, plus att jag även fick lära henne konsten att smsa. :)

7:19 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - haha det borde vi göra. Fast du verkar vara en bättre lärare än jag för min mamma smsar väldigt sällan. Min pappa som jag också försökte lära smsar aldrig tror jag.

7:27 em  
Blogger becka said...

Haha det är ju lysande! Jag hade också lätt kunnat bli kursledare för en sån kurs, är i det närmaste fullärd i denna ädla konst;-)

8:21 em  
Blogger Per said...

Får man sms-diplom eller sms-pass efter kursen?, ungefär som arbetsförmedlingens datortek, där man får läara sig klippa och klistra i Word.

8:28 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - Du får väl haka på mig och Johanna då. Frågan är bara hur många det finns som inte kan smsa.

Per - ja det hoppas jag man får. På min kurs kommer man iallfall att få det.

8:44 em  
Anonymous Anonym said...

Hehe, då ser jag framemot att få diplom med autograf! SMSa kan jag, men det ska vara för äran att ha så duktiga lärare. ;)

10:54 em  
Blogger Thérèse said...

Pumnas dotter - haha , jag får väl be barnen måla diplomen och sen signerar jag dom ;)

10:58 em  
Anonymous Anonym said...

Vilket jobb!! Du kanske vill instruera min farmor?? Hon är 86år och frågade mig här om dagen om jag kunde lära henne nu när hon ska åka till Teneriffa hela vintern eftersom det blir så dyrt att ringa. Jag sa att jag nog inte trodde att hennes chanser var allt för stora, haha :)!

9:12 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Hehe...jag vet nog att du snott den här från Argaste. ;-)

http://argaste.blogg.se/280906125236_sms_kurs.html

12:44 em  
Blogger Thérèse said...

Cicci - farmor kanske skulle gå kursen. Klart att hon kan lära sig även om hon är 86 år.

Cliff hanger - helt korrekt , fast jag vågade inte skriva som han...

1:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home