torsdag, september 07, 2006

regn

Idag är det grått småregnar och blåser och är allmänt ruggit och mörkt i Uppsala. Jag går omkring och fryser och undrar hur jag kan vara så korkad att jag flyttar från den spanska huvudstaden straxt innan vintern. Jag flyttar till Sverige 1 november.
Visst det svenska vädret är mer varierande än det i Madrid. Men jag har inte SÅ stort behov av variation.

Nej men jag vet att jag gör rätt. Har hittat bra bostad och behöver ett eget jobb , vill inte leva på maken. Det känns bättre än vad jag trodde att komma hem till Sverige och jag har saknat både landet och vissa människor mer än jag trodde. Stockholm är också en av världens finaste och trevligaste städer så det kommer att bli jättebra. Men jag kommer säkert att svära över vädret hur många gånger som helst.

Okey nu blir det verkligen fulblogg för att blogga men jag uppdaterar ju iallfall.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

brabra det var på tiden med en uppdatering! kram

6:17 em  
Blogger becka said...

Ja det var på tiden hjärtat. Och det är klart du gör rätt som kommer tillbaka till vackra Sverige igen! Kan du maila över bilderna som du tog hos oss när du var här? Du har väl förresten sett att jag länkar till dig på min blogg? pussar och kramar i stora lass

8:52 em  
Anonymous Anonym said...

Till och med jag klagar på det kyliga vädret just nu... trots att jag gillar höst och vinter. Men efter min Greklandsresa vande jag mig vid den 40-gradiga värmen och vill bara tillbaka till den. Nu åker snart vännerna till Thailand och jag börjar känna att det hade varit vääääldigt skönt att få värmen. Men då skulle jag inte kunna plugga upp betygen som det är dags att jag gör. :/ Ajaj. Nåväl, får lägga mig i solariet någon dag och låtsas att jag ligger på beachen.

9:19 em  
Anonymous Anonym said...

Kul att du är tillbaka och uppdaterar, Therese! Du kommer att vänja dig vid det svenska vädret så småningom och skulle Madrid-abstinensen bli för svår så går det ju flyg flera gånger om dan... :)

10:47 em  
Blogger M said...

Se där.. Uppsala är mina hemtrakter! Tycker om staden, den är vacker!

11:15 em  
Anonymous Anonym said...

Nämen hej. Kul att se dig igen. Eller hur säger man. Kul att läsa dig igen kanske passar bättre.

12:01 fm  
Blogger Per said...

"Det fins inget dåligt väder, bara dåliga kläder" fick jag lära mig när jag var liten. Jag däremot lider av hettan som fortgår i Madrid. På natten ca 30 grader. Om även om man är nästan naken kan man inte skydda sig. Jag skulle vilja ligga i ett sovrum med fönstret öppet och känna snöflingorna dala in mot min hud!

1:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Håller med dig om att Stockholm är både vackert och trevligt, så jag hoppas att du kommer att fortsätta känna att du ska trivas! Förhoppningsvis hinner du med lite vacker höst och inte bara rusk!

1:05 fm  
Blogger Thérèse said...

Virvla - ja jag lever ju och mår bra men vet inte vad jag ska skriva om

Becka - som jag skrev i ett inlägg är sladden som för över bilder från kameran till datorn kvar i Madrid. Åker dit om 1.5 vecka då skickar jag bilder.

Johanna - ja men just idag är det faktiskt en underbar solig höstdag här i Uppsala iallfall. Undvik solarier , det känns inte som beachen

Pumans dotter - tack , ja Madridabstinens lär jag få då och då. Ska ju tillbaka om cirka 1.5 vecka

Malin - stan är jättevacker , jag har växt upp här och i Stockholm.

Cocotte - hej, kul att se dig med

70-tals Per - jag vill också ha 30 grader på natten. Här är kallt. Fast just idag är det en solig och fin höstdag och luften är hög och klar.

Linda - jag kommer garanterat att trivas och efter höstrusk och vinterkyla kommer ju en vår

8:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej! Du har ju bott i Madrid och vet säkert en del om staden. Tänkte om du har tips på billiga vandrarhem eller hotell som ligger ganska centralt till.. och om du har tips på billiga flyg dit från Göteborg.

Tacksam om du svarar i min blogg eller här, men att du hojtar till i min blogg om det...

http://www.hallo.blogg.se

6:17 em  
Blogger Per said...

jove: Ok eftersom jag har lonely planet -Madrid, så skriver jag (låna på bibblan). Du behöver knappsat gå långt för att hitta nåt hak iofs. Åk metro till "sol" och lufsa runt lite så hittar du nåt inom 5 minuter, men kolla även nedan här.

Den bästa web-kartan (med utskriftsvänligt format) -typ gula sidornas motsvarighet i Spanien. Vet du adressen så knappa in och då får en karta med metro osv utsatt.
Callejero

I Lonely Planet (kanske på google?) fins tex i "cheap sleeps"
Hostal Aliste, Calle Caballero de Gracia 6, 3rd floor. (single/double) för (35/42€)/ kväll.

Los amigos backpackers' hostel. www.losamigoshostel.com Calle de Campomanes 6, 4th floor, per bed 15€.

8:49 em  
Blogger Thérèse said...

Jove - jag har ju aldrig bott på vandrarhem eller billiga hostal i Madrid men runt Puerta del Sol i centrala delarna finns en hel del. Tyvärr vet jag inte vilka som är bäst.
Från stockholm och köpenhamn är det absolut billigast att flyga Spanair som jag brukar åka men jag tror inte dom flyger från Göteborg. Jag har flugit Madrid - Göteborg en gång och då flög jag med Air France via Paris. Dom hade just då något specialerbjudande. Annars vet jag inte riktigt , någon annan kanske vet?

2:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home