torsdag, september 07, 2006

mobiloperatörer

När jag pluggade på Handels i Göteborg skaffade jag mig ett mobilabonnemang hos Campuz Mobile. Det har funkat bra i flera år även om jag har hört en del andra klaga på Campuz.
I Spanien använde jag inte mitt abonnemang utan skaffade ett spanskt kontantkort eftersom telefonen aldrig var operatörslåst till Campuz. Då spärrar Campuz mitt abonnemang på grund av att jag inte använder det. Jag blev inte ens förvarnad att abonnemanget spärrades utan det kom som en överraskning när jag stoppade i SIMkortet när jag kom till Sverige. I en dryg vecka lovade Campuz dagligen att öppna abonnemanget. Inget hände. Jag blev surare och surare och dom kom med diverse ursäkter och sa att i eftermiddag funkar det , senat kl.18 ikväll funkar det o.s.v.

Till slut så bytte jag till Telenor. Jag har ingen aning om ifall Telenor är bra eller dåligt men man kunde ringa för 69 öre i minuten från Spanien till Sverige. Jag ska ju tillbaka till Madrid en sväng.

Fick en ny mobiltelfon också. En Samsung , vilket jag har haft fötut och gillat, och flyttade över mitt mobilnummer som jag har haft i 6-7 år så jag vill inte gärna byta.
Min nya telefon är så full av moderna häftiga grejer att jag tvivlar på att jag kommer att lära mig den eller använda alla funktioner. Man ska kunna kolla musikvideos , surfa på nätet och till och med blogga från den , lyssna på radio och den har mp3 spelare , kamera och mycket annat. Så är den snygg också.
Fast egentligen skulle jag vara nöjd med en telefon som jag kunde ringa och skicka sms från.

Jag har förresten tagit massor av bilder i Sverige så det blir bildkavalkad när jag kommer tillbaka till Madrid. Har glömt sladden som för över bilderna från digitalkameran till datorn.

Blev ju nästan som Plus här. För mig får Sverker gärna slänga Campuz i soptunnan. Tror förresten att dom har blivit uppköpta så man kan inte teckan nya abonnemang där.

6 Comments:

Blogger becka said...

Din nya telefon är snygg ju! Fast själv föredrar jag ju sonyEricsson, skulle vilja ha en K800i

8:58 em  
Anonymous Anonym said...

Hörredu. Är du SÄKER på att du kan ringa från Spanien till Sverige för 69 öre/min?? Det låter alldeles för bra för att vara sant - det är ju vad det kostar att ringa inom Sverige! Jag jobbar ju både på Halebops och Telias kundtjänst så jag har liiite priskoll ändå... ;)

Urbra om det är sant, men kolla en gång till, gäller verkligen det priset när du BEFINNER dig i Spanien?

Kul att höra från dig igen. :)

9:16 em  
Blogger Per said...

barajagjohanna: "Jag jobbar ju både på ... & Telias kundtjänst" -Fröken hallå, hallå hallå koppla mig till 22! (Janne Lukas)

1:40 fm  
Blogger Thérèse said...

Becka - den är jättesnygg och Jack Bauer har en sån. Jag ska aldrig ha någon annan telefon än Samsung!

Johanna - försäljaren påstod det men bäst att kolla så jag inte får en gigantisk räkning sen

9:30 fm  
Blogger Zoe said...

thérèse: hur tillfällig är din vistelse i sverige..? har inte hängt med i dn bligg så länge, så jag undrar: vad gör du i madrid annars?

11:46 fm  
Blogger Thérèse said...

Zoe - jag åker tillbaka till Madrid om 1.5 vecka. Fast sen flyttar jag från Madrid hem till Sverige igen i november så det blir bara ett besök i Madrid på en månad ungefär.

3:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home