fredag, maj 05, 2006

väggklocka

Vi har en tjusig ultramodern väggklocka i köket men har länge tänkt att vi skulle vilja ha en till i ett annat rum. För några dagar sen gick jag och fyraåringa dottern gick till en Kines. Alltså billiga affärer som drivs av kineser och där man kan köpa nästan allt och dessutom roliga kinesiska prylar och kläder.

Det slutade med den här klockan. Inte direkt vad jag eller maken hade tänkt. Fast det är väl inget fel att det syns att det bor barn här. Inte för att någon skulle tvivlat på det tidigare med alla leksaker och barnböcker spridda överallt.

Min fyraåringa dotter är galen i Hello Kitty. Jag måste också erkänna att jag efter ett antal besök på Sanrio-affärer har charmats av den lilla kattflickan.
Klockan spelar en gullig liten melodi varje hel timme. Men jag kan tänka mig att melodin blir en aning tröttsam i längen och den låter så högt att vi får ta ur batterierna till ljudet på natten. Första natten glömde vi det och maken vaknade av melodin klockan 5

Tänkte tipsa alla som är intresserade av Sydamerika eller kanske funderar på att resa dit att läsa inlägget "Världens vackraste strand?" lite längre ner i bloggen. Det är verkligen mitt bästa Sydamerika-rese-tips och njut av dom härliga bilderna.

7 Comments:

Blogger Nejma said...

Vilken söt klocka! Hello Kitty är ju bara såååå söt! Jag hade också en Kitty-period när jag var liten.

/Nejma

5:56 em  
Anonymous Anonym said...

när du var liten? hmm...i så fall är jag fortfarande liten! ska lägga ut en bild på min bokhylla strax för att visa ;)

6:03 em  
Blogger Nejma said...

Virvla - men jag blir aldrig en dag äldre än 22. *s* Så inte är jag stor ännu.... Alla mina Kittysaker har försvunnit med åren, men jag tycker fortfarande att dom är himla söta.Skulle jag ha en dotter skulle jag köpa Kitty-grejer "till henne".*s* Tror inte att mina killar skulle uppskatta dom särskilt mycket...

/Nejma

6:57 em  
Blogger Thérèse said...

Hello Kitty är bara för underbar man bara MÅSTE ÄLSKA henne. Sonen som inte är så intresserad av Hello Kitty blev storförtjust i klockan iallfall.

11:17 em  
Anonymous Anonym said...

jag har läst något m att det är för att hennes ansikte är helt symmetriskt som gör att man gillar henne.

jag fyller år den 18de...

bredvid snugglesfilmerna står en liten resväska m hellokitty i plåt. i den ligger det några prydnadshellokitty :) det är en present från en kompis i kanada! (hon försökte även köpa en hellokitty dildo åt mig, budade på ebay, jag är glad över att hon inte vann auktionen)

2:14 fm  
Blogger Thérèse said...

Virvla - då fyller du år 3 dagar före mig. Vilken söt resväska.
Hello Kitty dildo usch det vill jag inte ha.

2:18 fm  
Anonymous Anonym said...

ahahahaaa fråga Per...*asg*

11:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home