måndag, maj 08, 2006

dr Snuggles

Äntligen har dr Snuggles boxen kommit. Jag har inte sett dr Snuggles sen det gick på TV när jag var lite så jag ser verkligen fram mot en kväll framför TV nu. Hoppas också att barnen ska tycka lika mycket om den som jag gjorde när jag var lite.
Jag beställde även Madagaskar till dottern och Trollsommar en 70-tals film som maken pratat mycket om. Han ska få den i present när han kommer hem. Han har inte en aning om att jag för tre veckor sen beställde dom här filmerna.

Megastore har stort sortiment av dvd , musik och har nu börjat med böcker också. Dom har inget emot att skicka till utlandet om man först betalar med sitt kort. Jag har beställt där förut och det fungerar bra , priserna är okey och dom har stort utbud. Kan rekommenderas till alla som bor utomlands och vill ha filmer , musik eller böcker på svenska.
Speciellt till barnen tycker jag att man ibland vill köpa svenska böcker och filmer. Så finns det ju film , musik och böcker som bara ges ut i Sverige som man kanske vill se , lyssna på eller läsa

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

hoppas ni får en fin filmkväll, berätta om barnen tyckte om!

10:30 em  
Blogger Nejma said...

Tack för tipset! Jag vill också beställa Dr Snuggles till barnen, men har precis beställt 2 yogaDVD:er så jag "vågar" inte nätshoppa nått mer den här månaden. ;-) Men nästa månad blir det kanske en Snuggles-box. Mina barn pratar jättemycket om Dr Snuggles, så jag hoppas dom ska gilla den sedan när jag köpt boxen. Berätta vad dina barn tyckte!

Kram,
Nejma

11:17 em  
Blogger Per said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

11:10 fm  
Blogger Thérèse said...

Åh nu råkade jag skriva kommentar i fel namn igen:/

Virvla och Nejma - Visst älskade barnen dr Suggles. Vi såg två avsnitt i går kväll. Att se den som vuxen kändes dock verkligen psykadelist flygande träd , talande och svävande katter , flyger till regnbågen och dricker te med en kamel där , flygande får som bor i regnbågen , en kuddkrigs-sängflotta som svävar runt i rymden och mycket mera. Inte för att jag brukar ta psykadeliska droger men man får lite såna vibbar. Fast kul är det och helt ofarligt att titta till skillnade från att ta psykadelsika droger.

Nadia - Trollsommar är verkligen speciell och mysig. Extra kul att se den så här i utlandet faktiskt. För även om jag inte varit någon person som ofta var ute i skogen i Sverige kan jag ibland sakna svensk skog.
Kolla in 70-tals Pers blogg för recession och bilder på Trollsommar.

11:14 fm  
Blogger Stora Morran said...

Madagaskar är så himla bra !
Fosa fosa!

11:55 fm  
Blogger Thérèse said...

Morran - ja den verkar jättebra , jag har faktiskt inte sett hela. Såg bitar när dottern satt och tittade igår. Mina barn älskar den och sonen har t.o.m en Madagaskar affisch i sitt rum. Jag ska försöka se hela. Pingvinerna verkar hur coola som helst

12:13 em  
Blogger Nejma said...

Vi har Madagaskar hemma. En piratkopia köpt på marknaden. *s* I Marocko är sånt fullt lagligt (iaf säljs piratfilmer helt öppet ÖVERALLT!), så så länge vi inte tar med filmen till Sverige har jag inte begått nått brott. ;-) Tyvärr är kopian vi har dubbat i Latinamerika nånstans (kan inte ens "artbestämma" spanskan) och väldigt mysko, så charmen är nästan helt borta. Mina barn såg filmen i skolan en dag, på spansk spanska, och dom var helt lyriska för det var som en helt annan film sa dom. Jag måste försöka få tag på den spanska versionen, för jag har hört att Madagaskar ska va så himla bra, men vår film är totalt kass. Tänk vad viktigt det är med bra dubbning, hade faktiskt inte tänkt på det tidigare....

/Nejma

1:33 em  
Blogger Thérèse said...

Nejma - håller med , språket gör ju jättemycket för filmen. Även här säljs piratfilmer och märkeskopior men inte så öppet. Efter Madrids stora loppmarknad varje söndagsförmiddag brukar piratförsäljarna och parfymförsäljarna dyka upp. Dom har alltid sina grejer på en duk som dom kan dra ihop och sprina iväg med om polisen närmar sig. Dom brukar ha någon som agerar utkik som ropar La Polica! La Policia! när polisen närmar sig.

Är det även vanligt mer piratkopior av väskor , kläder , klockor och sånt i Marocko eller är det bara filmer som gäller? I Kina var det sjukt vanligt och öppet med kopior på alla kläder , klockor ,väskor. Jag köpte inget sånt men jag hittade ett par snygga glasögon som jag köpte och först flera dagar senare såg jag att det var Chanel-kopior. Jag är så kass och ointresserad av märken därför tog det tid att fatta. Fick t.o.m beröm för mina snygga Chanel-solglasögon på en snobbig fest i vintras.

9:31 em  
Blogger Nejma said...

Thérèse - här är det väldigt vanligt med kopior på en massa saker: kläder (just nu är det väldigt inne med tröjor som det står Dolce & Gabbana på, t.o.m. tiggarna har såna *s*), glasögonbågar, solglasögon och säkert en massa annat. Jag har verkligen noll koll på modegrejer så jag kan inte skilja ett orginal från en kopia. Jag köper det jag gillar och är det billigt så ännu bättre. *s*

/Nejma

10:38 em  
Blogger Thérèse said...

Nejma - jag är också usel på att känna igen märken. Precis som du så köper jag det jag gillar. Men ganska kul att tiggarna går omkring i märkeskopior i Marocko ;) Något att rapportera till alla märkesfixerade... Jag har faktiskt två Rolex (fast jag använder hellre en annan klocka jag har) som fungerar utmärkt inköpta för 80 kronor i Bangkok och mina Chanel-solglasögon från Kina annars inga märken

12:06 em  
Anonymous Anonym said...

Hej
Ramlade in på din sida....
Jag sitter och jobbar på Isle of Man och längtar efter andra svenskar. Underbart att läsa om din dill-jakt som vi alla (tror jag) utlandssvenskar sysslar med. Tack för en söt sida som fick min annars "tradiga" (skånska:-)) dag så mycket trevligare.
Jag har annars köpt "Vi på saltkråkan" till min son och han älskar Farbror Melker och de andra. Vi köper våra DVDs metstadels från CDwow som fungerar bra och har OK priser.
Ta hand om er

2:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home