tisdag, januari 10, 2006

saltlakritssug och bloggandet



Idag har jag sjukt saltlakritssug, malacos salmiakbalkar mm..... Det är väl bara för att det inte finns här för i Sverige brukar jag inte längre ha saltlakritssug. Bjöd en gång en amerikansk kompis på djungelvrål och salta katten, hon tyckte att lakrits och salt var den underligaste kombination hon kunde tänka sig fast hon tyckte inte det var äckligt bara underligt. Sonen vill ha svensk BOB hallonsylt i "squeezieflaska" utan bitar i.
Jag började egentligen blogga för att mina vänner och släktingar skulle kunna följa våra äventyr i utlandet. Men har nu upptäckt hur roligt jag tycker det är att bli läst och få kommentarer. Hittills har jag bara fått snälla kommentarer också! Så i helgen registerade jag mig på bloggtoppen och igår på bloggrankers.
Men när jag surfat runt lite inser jag att jag nog inte blir stor i bloggeland, då ska man skriva om mode och kändisar verkar det som. Ligger just nu på plats 344 på bloggtoppen så lite bättre tycker jag att jag borde kunna hamna iallfall. Enligt föreningen svenskar i världen bor 400000 utomlands och en del av dom kanske kan vara intresserade av vad jag skriver. Många svenskar är intresserade av andra länder och resor så några av dom kanske också skulle kunna tänka sig att läsa och kommentera i min blogg. Andra småbarnsföräldrar kanske. Ja alla som vill är naturligtvis välkomna att läsa och kommentera. Hade aldrig trott att jag skulle tycka det var så roligt att bli läst.
Mitt stora bloggproblem är dock att hålla mig kort. När jag surfat runt på andra bloggar tycker jag att många skriver kortfattat och att mina inlägg blir så långa. Ändå sitter jag och kortar ner extremt mycket. Varje inlägg skulle lugnt kunna vara 4-5 kanske 10 gånger längre. Kanske borde jag ge mig på bokskrivande istället..... Men då skulle jag vilja ha garantier att någon ger ut den. Så vet jag inte riktigt när jag skulle hinna sitta och skriva heller så det får nog bli ett framtida projekt, mycket framtida om ens någonsin

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är din blogg, skriv som du vill! Ibland tänker jag också sådär, fastän tvärtom. Lite orolig att jag skriver ointressant och för kort. Men sen brukar jag ta mig i kragen och tänka att om någon inte gillar min blogg så får de väl sluta läsa.

2:23 fm  
Blogger Nejma said...

Åh saltlakrits! Det är ju så himla GOTT! Det är nästan det enda jag saknar från Sverige. *s* Jag har hört att det går att köpa i en svenskaffär i Fuengirola. Lite långt från dej kanske, men jag funderar allvarligt på att ta en minisemester på Costa del Sol och passa på att bunkra upp. *asg*

Här i Marocko finns det inte ens lös godis. Eller jo, det finns godis, men allt är importerat från Ceuta så jag har nog ungefär samma utbud som du har i Madrid.

Tur nog så brukar kompisar på genomresa genom norra Marocko göra en avstickare hit och lämna godis till mej. *s*

Förresten, jag har en spansk blog också om du vill träna språket lite extra.

Vi ses på nätet!

/Nejma i Marocko

12:07 fm  
Blogger Thérèse said...

Nejma, det finns någon svensk nätbutik där man kan köpa saltlakrtis, kncäkebröd, sill, dalahästar, vikingasmycken mm. Fast det är ganska dyrt. Vi har ju IKEA här i Madrid men dom har ganska trist godis faktiskt. Iallfall inte mina svenska favoriter. Knäckebröd kan vara gott men är helt okey att leva utan också. Annars saknar jag inte direkt svensk mat men kunde vara kul med bättre kryddor och lite annan mat i affärerna skulle vilja ha bambuskott, citrongräs, nori och annat gott asiatsikt

4:38 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Blog on! Gillar din blogg. Antal besökare speglar ju verkligen inte kvaliteten, en självklarhet som man inte alltid tänker på.

8:08 em  
Blogger Thérèse said...

Tack Mango, jag gillar att blogga och läsa bloggar (nåja iallfall vissa) men blir lite fixerad vid att ha besökare, funderar ibland på att ta bort bloggen från bloggtoppen för det känns lite stressande att kolla besökare , och ibland kollar jag lite ohälsosamt ofta

11:10 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Känner igen känslan...

6:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home