måndag, januari 09, 2006

hundar

Här i Madrid är det populärt att ha hund. Jag har en känsla av att små hundar är vanligare och stora hundar ovanligare här än i Sverige. Men det är bara en högst personlig reflextion som jag inte har något som helst belägg för egentligen.
Något som däremot inte är så vanligt här är att man plockar upp efter sina hundar. Så det gäller att se sig för var på trottoaren man sätter sina fötter. Idag gjorde jag det inte:(
Tror att min gata är ovanligt hundtät också för jag bor granne med en veterinärklinik. Men det finns en hel del hundar överallt i stan. Här följer dom också med in på barer och affärer.
Jag gillar hundar men inte att trampa i det dom lämnar efter sig på trottoaren. Har konstaterat att det är precis likadant i Paris, mest hundar i storleken övergödd hamster som förorenar precis var som helst där dom har lust.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inte nu längre! Har precis varit i Paris och såg inte en enda hundsk*t. Tydligen är det numera €150 i böter som gäller om man inte plockar upp efter sin hund, vilket verkar ha gett ett mycket gott resultat.

5:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home