fredag, januari 13, 2006

Lavado de mascota

Här i trakten av Madrid är det vanligt att mackar inte bara har bensin, biltvätt, säljer godis och tidningar utan även har "lavado de mascota" det vill säga husdjursbad på svenska. Så när man åker och tankar eller tvättar bilen kan man bada sin hund, katt, kanariefågel, hamster, sköldpadda, ko eller vad man nu har för husdjur. "Lavado de mascotas" har alltid hundar målade på, åtminstone har jag aldrig sett någon annan med annat motiv. Jag har inte sett någon bada sitt husdjur heller, men jag kanske bara har haft lite otur

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

I mellandagarna visades ett program om hundar och hundägare i Japan. Bland annat var det en snubbe som, tillsammans med sin hund, klev in i en biltvättsliknande anordning för tvagning.

En halvtimme tror jag det tog, inklusive torkning.

9:31 fm  
Blogger Cliff Hanger said...

Du kanske skulle hoppa i ett sånt där bad själv, bara för att kolla reaktionerna?

7:59 em  
Blogger Thérèse said...

Mango, ja det kanske vore nåt men jag får nog vänta tills det blir lite varmare för nu skulle jag förfrysa mig om jag badade ute. Får väl ta med maken så han kan dokumnentera till bloggen i så fall

9:01 em  
Blogger vaskrensarn said...

Wow, vilken cool hundtvätt! Som inbiten cyklist är jag imponerad av alla icke-bensinsäljande saker som mackägarna tar sig för. Jag vill minnas att man i Italien kunde köpa vin på macken á la bensintankning. Alltså: fram med dunken, ner med munstycket och så tickade mätaren igång. Kul tanke, om inte annat därför att Carl-Jan med kompani alltid blir så rosenrasnde när det till synes "fina" (vin) dras ner i den vulgära smutsen.

11:38 em  
Blogger Thérèse said...

Vaskrensarn, haha vin på bensinmacken i tank, har inte sett det i Spanien iallfall och tror inte det skulle gå hem i Sverige heller,inte bara Carl-Jan, Bengt Fritjofsson och gänget skulle bli rosenrasande även Anitra och Systemets försvarare skulle troligen bli vansinniga

5:26 em  
Blogger MB said...

Jag har faktiskt sett en vovve bli badad i en sån där mackapär.....vovven tyckte inte det var roligt.....

11:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home