onsdag, maj 10, 2006

manlighetstest

Här Virvla har jag äntligen kommit till skott och svarat på ditt manlighetstest. Jag verkar ha fått färre kryss än Virvla iallfall

[ ] ätit en blodig stek (vegetarian sen 19 år och gillade inte kött särskilt mycket innan heller)
[ ] läst en biltidning
[ ] framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap (nej, jag undviker sånt , jag känner mig inte särskilt händig och är väldigt ointresserad)
[x] styrketränat (inte med hantlar och sånt utan med maskiner på gym. Borde ta mig i kragen och komma igång igen. Mår jättebbra av träning)
[ ] fortsatt prata med en person av kvinnligt kön även efter det att hon visat sig vara tråkig, enbart på grund av att hon var snygg (jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår frågan. Jag tror aldrig jag träffat fula eller tråkiga människor)
[x] köpt en meningslös pryl (vem har inte gjort det?)
[x] sagt att något, som var på gränsen att få mig att gråta som ett spädbarn, inte alls gjorde ont
[ ] burit en nätbrynja (absolut inte det får mig att tänka på min svettiga träslöjdslärare som kallades Trä-Hitler och alltid bar nätbrynja. Höll på att bli galen när dom var "inne" för någon sommar sen)
[x] tillbringat en hel dag, enbart betraktandes sport på TV (javisst är det fotbolls VM eller EM eller sommarOS så kan det lätt bli så)
[x] lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det
[x] skött grillen under en grillfest
[x] läst en bok av Jan Guillou (Läste en Hamiltonbok som var fruktansvärt dålig och jag hörde Jan Guillous malande röst genom texten hu. Sen gav jag honom en ny chans med Arnböckerna och dom gillade jag)
[ ] läst ett nummer av Slitz
[ ] gått ut i enda syfte att ragga
[ ] gråtit av lycka under en fotbollsmatch (jag gillar fotboll och tittar ganska ofta på det men gråta av lycka för fotboll , tror inte det)
[ ] dunkat någon i ryggen i syfte att få den att känna sig uppskattad
[ ] känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza
[X] gått på en Ulf Lundell-konsert (Inte bara en 6-7 stycken tror jag det är totalt)
[x] använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person (jag och min bror slogs en hel del när vi var små. Jag är glad att mina barn inte slåss så mycket som vi gjorde. Men det är nog det enda jag har slagits i mitt liv. )
[ ] vägrat städa med anledningen av att det är kvinnogöra
[ ] sett alla die hard och rockyfilmerna
[ ] diskuterat bröst (tror inte det men det kan ha hänt när jag var yngre men inte vad jag minns faktiskt)
[ ] gjort lumpen
[x] läst nick hornby (fever pitch och speaking with the angel )
[ ] ätit en hel flintastek själv (är vegetarian sen 19 år och har nog inte ätit en hel även när jag åt kött)
[ ] känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning
[ ] känt mig häftig över att åka jättefort i en bil
[ ] enbart stirrat snett uppåt vid besök på en pissoar (j brukar inte besöka pissoarer)
[x] lagat någonting på egen hand
[ ] blivit arg över att någon inte lägger ner sin själ vid ett parti poker
[ ] skrikit “kom igen nu gubbar” på en fotbollsplan
[ ] tävlat i att dricka öl
[ ] påpekat hur otroligt bögiga Westlife eller annat valfritt pojkband ser ut (möjligen har jag påpekat att dom ser töntiga ut)
[ ] känt mig kvävd i ett förhållande

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

hehe kul att du svarade, jag börjar känna mig lite lätt manlig när ingen slår mina 22 kryss. Kanske borde jag gå och testosterontesta mig? Tur att det är modernt med klänning, jag kommer använda mig rätt mycket av det plagget i sommar...

10:01 em  
Blogger Thérèse said...

Virvla - ja med 22 kryss låter det som om det blir mycket klänningsanvändade i sommar;)

10:50 fm  
Blogger Per said...

Nä men halla! Har du inte sett Rocky-filmerna? Det har väl alla i var generation gjort, med eller mot sin vilja? Hans käke och ögon hänger verkligen och han talar lika klart och tydligt som en pundare

Det fanns inte flintastek när du inte var vegetarian. Jag tror dom "slog igenom" i borjan av 90-talet. Jag däremot har ätit maanga hela flintastekar, med späcket, svaalet och allt (jag frestar dig)

10:25 fm  
Blogger Thérèse said...

Per - jag har nog sett delar av fler Rocky filmer. Men dom har varit så tråkga att jag stängt av , den enda jag sett hela tror jag är den där bisarra filmen när han är i Afganistan och slåss mot elaka kommunister dvs. Sovjet

11:33 fm  
Blogger Per said...

Ja just ja, den blev flopp eftersom han samarbetar med "Bin Ladin"-ganget i filmen (freedom-fighters). Dessutom borjade Sovjet dra sig tillbaka innan filmen hade premiär.

Rocky haaller alltid ett monster-automat-karbins-geväv (typ AK47 med 10 roterande pipor) med bara EN hand, utan minsta rykylverkan.

3:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home