onsdag, februari 01, 2006

Utmaning

Det verkar vara någon sorts trend att skicka bloggens motsvarighet till kedjebrev nu. Jag fick en utmaning av Popsan Egentligen gillar jag inte kedjebrev men jag skrev ju mina egenheter (för den som är nyfiken kolla längre ner i bloggen) så då antar jag den här utmaningen också.

Fyra jobb jag haft:
1. bistånd i Indien
2. Barnskötare
3. Bar på Arlanda
4. Bar i Cadiz

Fyra platser jag bott på:
1. Stockholm
2. Uppsala
3. Göteborg
4. Madrid

Fyra tv-serier jag gillar att se på:
Jag är usel på TVserier , kollar bara såna som går i ett par delar som t.ex Napoleon i somras.Inga evighetesserier eller dokusåpor. Enda undataget är Seinfeld, jag är mycket hängiven Seinfeld-tittare. Så jag listar sånt j brukar se på TV istället
1.nyheter
2.seinfeld
3.dokumentärer
4.barnprogram

Fyra platser jag varit på semester:
1. Paris
2. Hong Kong
3. Venezuela
4. Indien

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Amelie från Montmartre
2. Sällskapsresan
3. Nemo
4. Harry Potter filmerna

<> Fyra websiter jag besöker dagligen:
1. tidningar som Aftonbladet, Expressen, DN, Svd
2.kollar mitt mail på yahoo
3. Sveriges radio www.sr.se
4.mina favoritbloggar

Fyra favoriträtter
1. Kryddstark vegetarisk asiatisk (indisk, kinesisk, koreansk, malaysisk, thai,vietnamnesisk mm)mat
2. vegetarisk sushi
3. god och matig sallad
4. pasta med god vegetarisk sås

Fyra ställen du hellre skulle befinna dig just nu:
1. Palau (dykning)
2. Sankta Helena (blev sugen då jag skrev om det under öar)
3. någonstans i Frankrike (jag är frankofil)
4. Japan (aldrig varit där men är så sugen)

Fyra personer som jag vill svarar på detta:
El Mango
Virvla
Bionda
Någon mer som har lust? Tolken? Nekomata? 70-tals Per? MikeBike? Älskade Beijing? Ja vem som helst som känner för det. Jag är för seg för att komma på någon nu och vill inte skicka vidare till någon som inte gillar att svara på sånt här.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Godmorgon Therese :) Jag har redan svarat på den här faktiskt
http://virvla.blogg.se/270106231633_trtt_s_trtt_men_tester_kan_jag_i.html

7:17 fm  
Blogger Thérèse said...

Godmorgon Virvla. Ja blogg-kretsen är liten. Får väl kolla vad du svarat då.

7:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Sorry! Jag fegar ur. Framför allt för att jag inte vet vem jag ska utmana. Men det är en kul idé. Jag kanske återkommer

12:57 em  
Blogger Thérèse said...

Tolken, jag förstår. Tyckte själv att det var väldigt svårt att veta vem man ska utmana. Vet inte om dom vars bloggar man läser uppskattar sånt här eller inte

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home