måndag, januari 30, 2006

Nu har snön som kom för ett dygn sen smält bort. Ikväll lovade TVmetrologen också varmare väder och sol. Jag tycker det känns ganska skönt för jag är inte särsklit förtjust i snö eller kyla. Fick nog av det under min uppväxt på nordliga breddgrader. På senare år har jag försökt tillbringa någon del av vintern på sydligare breddgrader. Sporter som skidåkning och skriskor är inte heller några favoritet varken att titta på eller utöva. Är inte heller så förtjust i bandy för när man tittar på det på TV se man inte bollen och går man och tittar på det "live" fryser man. Första dagen i Madrid blev jag förresten utfrågad om bandy av min spanska hyresvärd som sett det på TV och undrade om regler och om det var populärt i Sverige och annat jag inte kunde svara på.
Hoppas det här blir all snö jag får tampas med i vinter. Enligt grannarna kommer det inte snö varje år.
Så här såg Santiago Bernabéu stadion där Real Madrid spelar ut tidigare idag.

bilden är från El Mundo

2 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Jag är ganska långt ifrån någon IT-guru, men jag ska göra ett försök. Om du går in på "Template" så kan du ganska långt ner hitta

-MainOrArchivePage-

h2 class="sidebar-title"-Ganska nykläckt-/h2-

Fast i ditt fall står det ju inte "Ganska nykläckt" utan något annat som jag inte kommer ihåg vad det var. Där döper du om det till det du vill kalla det för i stället.

Nu fick jag ändra på "taggarna" i denna kommentar för att kommentaren skulle accepteras, men det som skulle varit innanför taggarna satte jag mellan bindestreck (-) istället.

Fråga mer om du vill så försöker jag hjälpa efter bästa förmåga.

1:13 fm  
Blogger Thérèse said...

Tack, det verkade inte funka med den Template jag hade, så jag har ändrade Template istället. Känns ganska bra med en vit bakgrund. Men jag fick sitta och lägga in länkar på nytt till kl 2 på natten, segt för jag var ganska trött.

2:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home