torsdag, februari 02, 2006

se ung ut

Satt med barnen på bussen igår och började prata med två medelålders spanska damer. Efter en stund frågade dom om barnen var svenska. Helt rätt gissat sa jag. Då frågade dom vilket land jag kom ifrån. Jag blev lite förvånad och sa att ,ja men jag är ju också svensk som mina barn. Dina barn!? sa tanterna chockade. Dom trodde jag var max 20 och var en au pair som hade hämtat barnen på skolan.
Vet inte om jag ska bli smickrad eller inte. Man ska ju tydligen bli det , men jag har ingen åldersnoja. Se ut som 20 när jag är 34 känns väl sådär.
Inte första gången det händer heller men folk brukar tro att jag är mamma till barnen iallfall.
Dessutom har jag nog inte blivit krävd på leg på Systemet på över ett år, ja kan till och med vara över två år sen.

9 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Fantastiskt. :-) Jag tycker att du ska vara glad åt det där. En dag ser du nog äldre ut än du vill, därför är det bra om du kan se ung ut så länge som möjligt.

Mer på samma ämne här:

http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/2006/01/ldersgissningar-och-frldragissningar.html

9:08 em  
Blogger popsan said...

Min syster som är 40 blir frågad på leg på systemet. Hon blir lika glad varje gång. Hon brukar säga att när hon känner sig deppad är systemet bästa stället att gå till, inte för spriten utan för att dom ber om leg.
Hehe snacka om åldersnoja.

9:13 em  
Blogger Thérèse said...

Kul länk Mango men jag är riktigt kass på att gissa folks ålder. Hade en kort karriär på en bar på Arlanda och skulle ta leg. Knepigt.
Den stora frågan är vilken bild är Mango?

Popsan när jag gick gymnasiet blev en klasskompis pappa frågad om leg på Systemet, han var 50+. Så det är väl dit man ska gå om man vill känna sig yngre

11:11 em  
Blogger Cliff Hanger said...

Låter ju helt otroligt att bli frågad om leg när man är 40. Men tjejer/kvinnor är svårare att gissa åldern på tycker jag.

När jag skulle köpa på systemet första gången när jag just fyllt frågade inte kassabiträdet efter leg. Kändes lite snopet. Man undrade varför man inte försökt handla tidigare om det var så lätt. Men då var det ju kul att se gammal ut också.

Bilden på El Mango? Här:

http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/2006/01/el-mangos-nakenchock.html

11:21 em  
Anonymous Anonym said...

Det är väl härligt att se ung ut????

7:18 fm  
Blogger Thérèse said...

Jo Babsan visst är det härligt att se ung ut, men se ut som en tonåring när man är 34 känns lite väl härligt.

10:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle blivit jättesmickrad! Jag har inte blivit tillfrågad om leg på systemet på flera år :-(
På gissa ålder sidan (därjag har tagit bort mitt foto nu) trodde de i genomsnitt på 19-20 tror jag det var. Mycketpeppande! Eller så var det en suddig bild.

1:41 em  
Anonymous Anonym said...

Man är inte yngre än man känner sig!

En vän, som är ganska precis ett år äldre än jag, blev väldigt glad när han fick visa leg är han köpte folköl.

Själv blev jag rent ut sagt förbannad när jag fick legitimera mig när jag köpte folköl i samma veva...

När jag köpte snus till en arbetskamrat ville den pojkspoling som sålde det att jag skulle visa leg, självklart tog jag det som en förolämpning!

Idag på bolaget fick jag visa mitt körkort, jag orkade inte reagera...

8:30 em  
Anonymous Ann said...

Ge mig din mirakelkur! :)

(..och med risk för att verka fördomsfull så ser faktiskt många människor från varmare klimat en smula äldre ut än jämnåriga svenskar,, tycker jag. Har dock ingen aning om vad det skulle bero på.. för mycket sol?)

6:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home