måndag, januari 16, 2006

Barn i grupp

Håller på att skola in min dotter på dagis. Var med hela förra veckan och ska vara med den här också och kanske nästa. Vi har bara varit med halva dagen, efter lunchen har vi åkt hem. Men jag blir helt slut. Vilken ljudnivå! Förstår inte att jag själv efter gymnasiet orkade jobba ett år på dagis. Minns också att jag tyckte det var väldigt kul. Dagiset här har mindre inomhus lokaler men en härlig gård och dom är ute mycket. Man ska se till att barnet har med solkräm med hög skyddsfaktor. Fast det är inte precis aktuellt nu. Idag har det varit ovanligt dåligt väder bara 5-6 plusgrader och regn, som Göteborgsvinter. Idag hade dagisfröken med en skål snö och visade och barnen fick känns. Nu tror jag inte det är så fasligt exotiskt för även om snö i stan Madrid är ovanligt har bergen norr om stan snötäckta toppar och dom ser man från dom norra utkanterna stan.