tisdag, februari 06, 2007

100000

Hurra! Idag passerade bloggen 100000 besökare sen 1 maj 2006 då jag installerade min räknare. Inte unika besökare förstås men att 100000 har kikat in här på 9 månader känns verkligen helt fantastiskt, även om jag själv säkert står för en väldigt stor del av besöken.

Så stort tack till alla ni som läser. Fortsätt med det. Var inte rädda för att kommentera för jag gillar att få kommentarer. Sprid gärna bloggen till vänner , bekanta och alla som ni tror kan vara intresserade. När jag började blogga hade jag aldrig trott att de skulle vara så här roligt att skriva och bli läst. Jag tycker verkligen att det är hur kul som helst.

Jag ska fira med världens godaste linssoppa. Receptet hittar ni här
Egentligen borde jag passa på att ta ett glas av min Baileys som stått i kylskåpet hur länge som helst. Får se om jag gör det. På något underligt sätt blir det aldrig läge att dricka av den.



Den fina bilden på soppan är från Barajagjohannas blogg Alla ni som ännu inte har hittat dit måste gå in och läsa. Johanna skriver verkligen jättebra och lägger upp vackra bilder. En av mina favoritbloggar.

23 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra Therese!

5:40 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - tack :)

5:42 em  
Anonymous Anonym said...

Varsågod!

5:48 em  
Anonymous Anonym said...

Gud vad roligt med beröm, så snäll du är. :) Din blogg är ju en av mina favoriter också...

Jag har också en Baileys som har stått i kylskåpet hur länge som helst! Jag förstår inte varför det aldrig blir läge att dricka den.

Kul med alla besökare!

5:50 em  
Anonymous Anonym said...

Förresten är det whisky jag skulle behöva nu, för jag har så fruktansvärt ont i halsen... Men jag aldrig ägt en whiskeyflaska, faktiskt. Hrm.

5:53 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - jag menade varje ord. Din blogg är jättebra.
Ja det är kul med alla besökare och speciellt alla kommetarerna.

Jag har whisky hemma också som aldrig blir urdrucken. 4 flaskor faktiskt 3 olika sorter. Så har du vägarna förbi bjuder jag gärna.

Har två olika flaskor rom också och två vinflaskor och två ponche och lite underlig kinesisk sprit som jag inte vågar dricka. Kanske något att ge bort om någon är intresserad.

Släpande med mig en del från Madrid men jag dricker så lite så det tar aldrig slut

6:06 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, jag undrar om jag inte har en vinflaska från Paris...? Eller så har jag druckit upp den. Lite Malibu har jag kvar, men den är nästan slut, det blev så starka drinkar när Uppsalakompisarna var här sist. Jag dricker också sällan, så det tar sin tid innan allt tar slut. Billigt och bra. ;) Whisky skulle sitta fint just nu, men har tyvärr inte vägarna förbi Ekerö idag. :P

6:19 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - ja det är billigt och bra. Det blir ju inte så att man sätter sig och dricker när man är ensam på kvällarna. Eller som i mitt fall ensam med en 11 åring och en 5 åring Då blir det mest vatten och te.

6:25 em  
Anonymous Anonym said...

Jasså Therese... Tag med lite nästa gång du kommer till Uppsala så ska jag hjälpa dig!

6:27 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - det gör jag gärna. Vill du ha kinesisk sprit? Snart kommer jag förhoppningsvis till Uppsala för gott. Tills dess är du naturligtvis välkommen till Ekerö och tömma mina flaskor och njuta min vegetariska matlagning

6:30 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, med lite sprit vid sidan om så kan jag ju skölja ned grönsaksbitarna.

6:32 em  
Blogger Thérèse said...

Niklas - absolut men grönsaker gårner även utan sprit. Kött däremot går inte ner hur mycket och hur stark sprit man än har

6:34 em  
Anonymous Anonym said...

Hahahahahahahahaha (skrattar åt Niklas)...

7:44 em  
Blogger Anna Malaga said...

Grattis Therese!
Jag hâller tummarna för att du hittar nâgot i Uppsala snart. Kan du inte annonsera i nâgon gratistidning, finns det? Som El Annunciador i Spanien där privatannonser är gratis.

Niklas kan ju fâ en sâdan där spritflaska med larv i? Kött som kött...

10:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Ha ha, Anna! Jag har faktiskt druckit mescal - och masken gick samma väg!!!

10:55 fm  
Blogger Thérèse said...

Anna -tack , jag ska göra det. Ångrar nästan att jag flytade tillbaka til Sverige när dt blev så här struligt. Kallt är det dessutom.

Niklas - Mezcal finns även utan larv som jag har druckit fas Tequila är godare. En kopis som var i Korea kom hem med en flaska sprit med en orm i. Jag såg såa i en affär i Singapor men valde att köpa sprit med gingseng i istället. Förstår inte vitsen med att blanda sprit och likdelar

11:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Ginseng... - vad töntigt!

Hoppas det gick att sila bort den!

11:13 fm  
Blogger Thérèse said...

Niklas - den smakade utmärkt men den koreanska ormspriten lät jag bli fast jag blev bjuden flera gånger

11:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Suck... - den var ju precis vad du behövde...

11:19 fm  
Blogger Thérèse said...

Niklas - en sann vegetarian dricker inte ormsprit. Jag tror inte han som köpte flaskan drack av den själv.

11:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Och?

11:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Vem f-n vill vara en sann vegetarian???

11:38 fm  
Blogger Thérèse said...

Niklas - vi är måga som vill vara sanna vegetarianer. Skulle du prova skulle du också upptäcka glädjen med att vara det. Jag ska nog se till att du lämnar köttätandet bakom dig och ansluter dig till skaran av växtätare

12:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home