tisdag, januari 30, 2007

levande landsbygd

Hittade den här roliga sidan hos Mandimoon och skrev in min adress

Som alla vet vill jag ju flytta och det här bekräftade att jag inte passade in. Folket som bor häromkring är

Typ: L40 Levande landsbygd

Utmärkande drag
  • Medelålders
  • Yrkesutbildade
  • Gifta par med hemmaboende barn
  • Medelinkomsttagare
  • Större jordbruksfastigheter i glesbygd
  • Hemfokuserade
  • Traditionalistiska kollektivister


Tror inte att en enda sak stämmer på mig. Området jag bor i kategoriserades som levande landsbygd. Jag har ju insett att bo på landsbygden inte är min grej , hur levande den än är. Hoppas jag inte blir kvar här så länge till.

16 Comments:

Blogger Anna Malaga said...

Hahaha - det här var ju jättekul. Jag har knappat in massor av adresser redan ;-)
Men du...när är man egentligen medelâlders?

4:58 em  
Blogger Thérèse said...

Anna - haha när jag fyllde 35 (vilket en 19åring som jag naturligtvis inte har gjort men ändå..) sa en kompis som ringde och gratulerade att man blir medelålders vid 35 år. Själv lutar jag åt att medelålders blir man när man passerat 50

5:44 em  
Blogger Pumita said...

Testade också, det var inte mycket som stämde. Medelålders? Det är sånt som alla andra blir... ;)

9:06 em  
Blogger Thérèse said...

Pumans dotter - precis medelålders är sånt som alla andra blir ;)

9:55 em  
Anonymous Anonym said...

Ååå stackars dig! Du får flytta till Östermalm istället! ;)

10:38 em  
Blogger Thérèse said...

Mandi - haha och skaffa päls och dvärghund. Seriöst så jobbar jag på att bli Uppsalabo vilket går så där...

10:41 em  
Blogger becka said...

Såhär blev det på min adress:
"Typ: I31 Nöjda i små hus

Utmärkande drag

* Pensionärer
* Yrkesutbildade
* Gifta par utan hemmaboende barn
* Låg- och medelinkomsttagare
* Äldre och mindre enfamiljshus i förort medelstor stad
* Hemfokuserade
* Traditionalistiska individualister"

10:58 em  
Blogger Per said...

En och annan vresig gubbdjävel finns ju oftast också. Kanske har han ischias (eller hur det nu stavas), men ändå. På landsbygd finns ofta korvkiosk och konsum också.

Jag mår dåligt av meddelålders präktiga människor (som jag hoppas jag inte är...). Det finns folk i 20-års åldern som beter sig som om dom vore 50++

10:48 em  
Blogger Per said...

Knappade in min förra adress i Göteborg:
* Unga
* Lågutbildade
* Singlar
* Låginkomsttagare/Ej inkomsttagare
* Hyresrätt i storstadsförort/Mellanstor stad
* Hög andel utlandsfödda
* Förändringsbenägna kollektivister

Ganska bra profil. Fyllon stod inte med dock. Jag tillhörde väl den sista kategorin då i så fall...

10:58 em  
Blogger Pumita said...

70-tals Per: Meddelålders präktiga människor? Hur menar du då?

4:59 fm  
Blogger Per said...

pd: Kanske en bättre beskrivning: tråkiga och insnöade typer, gärna kryddat med intolerans mot saker som inte hör hemma i den lilla byn.

9:43 fm  
Blogger Pumita said...

Då tänker jag hoppa över medelåldern helt och hållet. :D

9:36 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - du passar inte heller helt in i ditt område ser jag

Per - jo en och annan vresig gubbjävel brukar finnas i alla områden. Jag tycker du geralisera lite väl mycket när det gäller präktiga medelålders människor.

Pumans doter - nej hoppa inte över medelåldern, den är nog ganska trevlig.

10:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Du måste titta på min blogg på mitt svar till dig under "Jag fick ett mail..." :)

11:19 fm  
Blogger Thérèse said...

ohanna -oj det var verkligen smickande.Vad glad jag blir.

Helena - tack vad gulligt skrivet

8:14 em  
Blogger Angelika said...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

9:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home